دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: با تبلیغات غیرمجاز داوطلبان انتخابات مجلس در فضای حقیقی و مجازی برخورد قانونی می‌شود.

جواد شفیعی ثابت، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس ۸ روز قبل از اخذ رأی و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

او افزود: برای نخستین بار ستاد انتخابات و دولت برابر قانون امکانات مناسبی را در اختیار نامزد‌ها برای تبلیغات قرار خواهد داد تا ضمن کاهش هزینه‌های تبلیغاتی عدالت انتخاباتی نیز رعایت شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان تصریح کرد: برابر تبصره یک ماده ۷۰ قانون انتخابات وزارت کشور و سایر نهاد‌های ذیصلاح موظفند جرائم انتخاباتی را بررسی و به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنند و تصمیم گیری به عهده آنان خواهد بود و بر همین اساس هیئت‌های اجرایی ۴۶ گانه استان نیز روزانه اقدامات غیرقانونی را گزارش خواهند کرد.

شفیعی ثابت همچنین گفت: تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع یا تخریب و تهدید از سوی هریک از نامزد‌ها و یا ستاد‌های ایشان در هر یک از درگاه‌های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

جواد شفیعی ثابت، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان

به گفته او، نامزد‌ها و هواداران آن‌ها باید رعایت قانون را جدی گرفته و هرگونه رفتار داوطلبان و حامیانشان در مراحل حین و بعد از انتخابات تبعات قانونی داشته و در روند انتخابات اثرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.