استاد دانشگاه حیفا: دکترین امنیتی متکی به نیروی نظامی محکوم به شکست است

یکی از اساتید دانشگاه «حیفا» رژیم صهیونیستی به شکست تمام عیار دکترین امنیتی این رژیم اذعان کرد.

به نقل از رای الیوم، «اوری بار یوسف» استاد دانشگاه حیفا با اشاره به اوضاع آشفته رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از صد روز از جنگ غزه در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که شکست‌های تل آویو بدون شک نمایانگر این است که دکترین امنیتی این رژیم شکستی تمام عیار خورده است.

وی با اشاره به شکست‌های متوالی اطلاعاتی این رژیم در جنگ علیه غزه می‌افزاید، جنگ در دو جبهه ادامه دارد و عمق اسرائیل در معرض حمله بی سابقه از سه ماه قبل قرار دارد. تصمیم گیرندگان باید راه‌های دیگری را برای مقابله با این وضع بیابند.

این شخصیت آکادمیک صهیونیست اذعان کرد: در دوره‌ای که تهدیدات به شکل فزاینده افزایش پیدا کرده است، دکترین امنیتی متکی به نیروی نظامی به هیچ عنوان نمی‌تواند برای ما امنیت به ارمغان آورد.

وی افزود: ما با حملات فلسطینیان و موشک‌های حزب الله روبرو هستیم. درست است که ارتش اسراییل توانسته با بخشی از این تهدیدات مقابله کند، اما واکنش جزئی نشان دادن به این تهدیدات کافی نیست.

این پروفسور دانشگاه حیفا با بیان این که «ناتوانی و شکست دکترین امنیتی اسرائیل که از سال ۱۹۴۸ یعنی ۷۵ سال پیش متکی بر برتری نظامی تدوین شده بود، عیان شده است»، تصریح کرد: ما از سال ۱۹۶۷ بار‌ها شاهد شکست بازدارندگی اسرائیل بوده‌ایم. ارتش نمی‌تواند نبرد را به سود خود رقم بزند و اگر این اوضاع ادامه پیدا کند، اسرائیل با وجود توان نظامی، امنیت خود را از دست خواهد داد.

رژیم صهیونیستی با وجود اینکه در ابتدای جنگ علیه غزه که از ۱۵ مهرماه آغاز شده اهدافی را برای خود تعیین و سقف بالایی برای خود قرار داده بود، اما عملا در دست یابی به اهدافش ناکام مانده و در باتلاق غزه گرفتار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار