اعزام تیم‌های هلال احمر از تهران برای جستجوی کوهنوردان مفقود به اشنویه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تیم‌های زبده هلال احمر از تهران با تجهیزات پیشرفته برای عملیات جستجوی کوهنوردان مفقود شده در بهمن کوهستان رندوله به اشنویه اعزام شدند.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور امروز در حاشیه بازدید از عملیات جستجوی کوهنوردان مفقود شده در بهمن کوهستان رندوله اشنویه گفت: از ۲ روز قبل و پس از اعلام گرفتار شدن کوهنوردان در بهمن ارتفاعات این منطقه تیم‌های از امداد و نجات هلال احمر اشنویه و مرکز استان به همراه تیم‌های کوهنوردی از شهرستان‌های مختلف به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر نیرو‌های هلال احمر در این منطقه کوهنوردان باسابقه و هیمالیانوردی هم که در شهر‌های مختلف از جمله اشنویه، نقده، مهاباد و پیرانشهر حضور دارند، به همراه خودرو‌های آفرود که در عملیات در شرایط برف و کوهستان تجربه کافی دارند، در این عملیات جستجو شرکت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: اما شرایط در این منطقه بسیار نامساعد است و در شبانه روز گذشته بیش از یک متر برف در این منطقه ثبت شده و بارش همچنان ادامه دارد و تیم‌های جستجو باید تا زمان مناسب برای عملیات صبر کنند.

وی افزود: شهروندان باید به هشدار‌های هواشناسی توجه کنند و موقعی که هواشناسی هشدار قرمز بارش برف را اعلام می‌کند مردم نیز باید از انجام سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

محمودی به خانواده کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» اشنویه اطمینان داد که جمعیت هلال احمر به همراه نیرو‌های مردمی تمام توان خود را برای یافتن کوهنوردان به کار می‌گیرد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از مشارکت مردم منطقه به‌ویژه کوهنوردان برای پیدا کردن کوهنوردان گرفتار شده در بهمن کوهستان «رندوله» اشنویه قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.