طالبان:

سازمان ملل از گزارشات یکجانبه خودداری کند

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گزارش‌ اخیر یوناما را یک‌جانبه خوانده است.

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گزارش‌ اخیر دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در مورد بازداشت دختران و زنان توسط این گروه را «یک‌جانبه» خوانده است.

محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان این سخنان را در یک نشست زیر عنوان «نقش علما و بزرگان قومی در تقویت روابط میان ملت و نظام» در کابل بیان کرده است.

او افزوده است: «یوناما باید از نشر گزارش‌های یک‌جانبه و دور از واقعیت در مورد افغانستان خودداری کند.»

وی تصریح کرده است که یوناما موضوع را قبل از «قضاوت خودسرانه» با طالبان، به‌ویژه وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه شریک کند.

این در حالی است که یوناما روز پنج‌شنبه هفته گذشته با ابراز نگرانی از بازداشت دختران و زنان توسط طالبان گفته بود که در حال بررسی اتهامات مربوط به بدرفتاری و بازداشت غیرقانونی است.

این نهاد نگاشته بود: «از اول جنوری در ولایت‌های کابل و دایکندی یوناما مجموعه‌ای از کمپاین‌های تنفیذ احکام حجاب را توسط وزارت امر به معروف و نهی از منکر و پولیس مقام‌های حاکم ثبت کرده است.»

پس از آن، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان این گزارش یوناما را بی‌جا خواند.

 

طالبان از چندی به این‌سو، زنان و دختران را از مناطق دشت برچی، خیرخانه و برخی نقاط دیگر شهر کابل به اتهام عدم رعایت حجاب مورد نظر این گروه به حوزه‌های امنیتی و زندان‌ها انتقال داده‌اند.

برچسب ها: یوناما ، حقوق زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.