سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آحاد مردم به ویژه جامعه دانشگاهی در دعوت مردم به انتخابات و مشارکت همگانی وظیفه مهمی را در شرایط کنونی کشور بر عهده دارند.

مسعود میرزائی شهرابی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با مردم کرمان و خوزستان تاکید کردند که پایه تحول، انتخابات است.

وی با اشاره به ابعاد جنگ ترکیبی دشمن در سال های اخیر ادامه داد: تمرکز دشمن بر ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه ایرانی و به خصوص جوانان به دلیل وجود ۲ چالش عینی و ذهنی در زندگی مردم است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: مردم در زندگی روزمره خود با مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستند و مسوولان جمهوری اسلامی نیز در حیطه وظایف خود با تمام توان و روحیه جهادی برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: تلاش‌های بسیار خوبی توسط دولت مردمی طی ۲ سال اخیر صورت گرفته است و البته تا رسیدن به حل نهایی مشکلات هنوز فاصله وجود دارد و امیدواریم مردم به زودی طعم رفاه و عدالت اقتصادی را بچشند.

میرزائی گفت: عدم روایت و اطلاع رسانی رسانه‌ای و هنری از اقدامات صورت گرفته در کشور برای مردم یکی از ضعف های بزرگ است که چالشهای ذهنی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن با تلاش رسانه‌های معاند سعی در نشان دادن یک تصویر ویران، عقب مانده و در حال افول از جمهوری اسلامی ایران دارد تا با انتشار مطالب و داده‌های دروغ و شایعات، وضعیت ایران را بدتر از قبل از انقلاب نشان دهند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اضافه کرد: آنچه امروز جوان را از شرکت در انتخابات باز می‌دارد، به چالش ذهنی ارتباط دارد و دشمن این موضوع را در ذهن افراد ناآگاه القا کرده که جمهوری اسلامی در این ۴۵ سال، ناکارآمد بوده و شرکت در انتخابات نیز تاثیری در آینده کشور ندارد.

وی ادامه داد: در مواجهه با چالش‌های ذهنی باید با استفاده از محتوای علمی، تخصصی و دقیق به سوالات مردم و جوانان پاسخ داد و در این زمینه، اساتید دانشگاه، نقش بسیار موثری در تولید محتوای علمی و پژوهشی متناسب با زبان مخاطبان مختلف خود دارند.

میرزائی افزود: قالب‌های متعددی نیز برای انتشار محتوا شامل نشست‌های تخصصی، کرسی‌های آزاداندیشی، مقاله و کتاب وجود دارد، اما با توجه به اهمیت فضای مجازی باید تلاش بسیاری برای تولیدات در قالب‌های هنری و رسانه‌ای انجام داد.

نقش‌آفرینی استادان دانشگاه در جهاد تبیین

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد بیان پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با منطق صحیح را یکی از ابعاد جهاد تبیین دانست و گفت: دانشگاه‌ها منبع تولید روایت پیشرفت هستند، مواردی مانند پژوهش‌ها، مقالات، اختراعات و فناوری‌های مهمی که توسط اساتید و دانشجویان انجام می شود، تاثیر بسیار مهمی بر بی نیازی کشور به واردات و صرفه جویی ارزی دارد.

وی افزود: استادان دانشگاه علاوه بر تسلط محتوایی می بایست در میدان جهاد تبیین نیز نقش آفرینی کنند و در کلاس‌ها به شبهات دانشجویان پاسخ دهند، نشست‌های تخصصی برگزار کنند و در فضای مجازی نیز نقش آفرینی کنند.

به گفته وی، در این زمینه دانشجویان فعال به خصوص در تشکل‌های دانشجویی همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، می‌توانند مانند چراغی اطراف خود را روشن و ابهام‌زدایی کنند.

میرزائی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل چالش‌های ذهنی و تحلیل اشتباه و عده ای نیز عامدانه علیه ثبات و امنیت ایران اقدام به توجیه و حتی تبلیغ برای شرکت نکردن در انتخابات بیان می‌کنند، افزود: گروه دوم با اینکه تعدادشان اندک است، بر اساس قوانین با آنان رفتار خواهد شد، هر فردی که آینده ایران برای او اهمیت داشته باشد، ضمن دعوت مردم به حضور در پای صندوق آرای قطعاً در انتخابات نیز شرکت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: برای رفع چالش های ذهنی هم برگزاری مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی در فضای دانشگاه موجب می‌شود تا افراد بتوانند آزادانه، مطالب خود را چارچوب قوانین بیان و با یکدیگر درباره مسائل کشور و راه حل‌های آن گفت وگو کنند و فراهم کردن بستر لازم برای این برنامه ها ضروری است.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه برنامه‌های مختلفی در راستای جهاد تبیین و افزایش مشارکت در انتخابات در دست اقدام دارد و برنامه‌ریزی دقیقی برای این موضوع در قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین دانشگاه صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار