مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برف‌روبی بیش از چهار هزار کیلومتر راه‌های این استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اثر بارش برف در جاده‌های شمال و غرب استان، از عصر روز گذشته با حضور راهداران چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان برف‌روبی شد.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، فراهان، خنداب، کمیجان، خمین، اراک و شازند شاهد بارش برف و در سایر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: علاوه بر برف‌روبی چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان، برای باز نگهداشتن راه‌ها بیش از یک هزار تن مخلوط شن و نمک در سطح راه‌ها پخش شده است تا تردد در محور‌های ارتباطی برقرار باشد.

وی افزود: برای طرح راهداری زمستانی در سال جاری ۵۰۰ نفر راهدار، راننده و نیروی پشتیبانی در نظر گرفته شده که با استفاده از ۳۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری وظیفه برف‌روبی راه‌های استان را بر عهده دارند.

جهانی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از توان عملیاتی و لجستیکی این اداره کل در شبانه روز گذشته به کار گرفته شد تا خدمات حداکثری به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

وی گفت: با توجه به برودت هوا و احتمال یخ‌زدگی راه‌ها، فعالیت راهداران استان همچنان در سطح راه‌ها ادامه دارد و به صورت یکپارچه در ۳۵ راهدارخانه استان آماده باش کامل اعلام شده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.