معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از تعطیلی کارگاه مرمت پل خاتون به دلیل برودت هوا و جلوگیری از یخ زدگی مصالح به مدت تقریباً یک ماه خبر داد.

مهدی ارباب‌نیا گفت: پروژه مرمت پل خاتون کرج تا ۲۰ دی فعال بود اما با توجه به برودت هوای همجوار رودخانه و یخ‌زدگی گونی‌های محافظت از ملات که در هفته جاری دو مرتبه اتفاق افتاد، بنا به درخواست مسؤول پروژه به صورت موقت، تقریباً یک ماه تا پایداری دمای هوا تعطیل می‌شود.

وی مطرح کرد: با وجود اینکه امسال بارش برف و کاهش زیر صفر درجه دما نداشته‌ایم اما در هفته جاری در محیط رودخانه و پل دما به صفر و پایین‌تر رسید و شاهد یخ زدگی شبانه گونی‌های محافظت از یخ زدگی ملات بودیم که این موضوع موجب پوکی ملات و خرابی مصالح می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز مطرح کرد: بنابراین با درخواست نماینده پیمانکار برای تعطیلی کارگاه تا پایداری دمای هوا موافقت و کارگاه به صورت موقت تعطیل شد.

بخشی از سقف پل تاریخی خاتون در سال ۱۳۹۹ بر اثر فرسودگی و عوامل طبیعی ریزش کرد. عملیات مرمت این پل از شهریور امسال آغاز شد و بر اساس قرارداد، ۱۸ ماه به طول می‌انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.