رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی، سامانه بارشی از فردا در استان تقویت شده و این روند تا یکشنبه ادامه می‌یابد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده همچنان شاهد ابرناکی آسمان و بارش‌های متناوب باران و برف همراه با وزش باد گاهی شدید در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد، اضافه کرد: کولاک برف، مه و گرفتگی جاده‌های استان نیز پیش بینی می‌شود که احتمال کاهش دید در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران و اشنویه با چهار میلی‌متر پربارش‌ترین شهر‌های استان از نظر بارش برف بوده اند.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر پیرانشهر با ۲۷ میلی‌متر، اشنویه با ۲۲ میلی‌متر و سردشت ۱۳ میلی‌متر پر بارش‌ترین شهر‌های استان از نظر بارش باران بودند.

صابری با اشاره به کاهش دمای هوای استان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان چالدران با منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان و شاهین دژ با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی ثبت شده است.

وی گفت: با توجه به احتمال بارش و وزش باد لازم است تا محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

به گفته صابری، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آن‌ها به‌کار بسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.