رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی ها، بارش برف و باران در نقاط مختلف استان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی طی هفته جاری و بارش برف و باران، در ۲۴ ساعت گذشته نیز اغلب نقاط آذربایجان‌غربی شاهد بارندگی بوده است.

وی ادامه داد: بیبشترین میزان بارندگی از شهرستان‌های تکاب و پیرانشهر با پنج میلی متر باران و بیشترین میزان بارش برف از تکاب با ۲ سانتی متر گزارش شده است.

صابری اضافه کرد: با توجه به شدت بارش‌ها احتمال کولاک برف در جاده‌های استان، کاهش دید، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کاهش دما نیز برای استان از هفته پیش رو پیش بینی می‌شود که لازم است تدابیر لازم برای کاهش مصرف انرژی و مدیریت آن لحاظ شود.

صابری اضافه کرد: با توجه به شدت ناپایداری‌ها در استان هشدار نارنجی (احتمال خسارت گسترده) در روز گذشته صادر شده است که لازم است شهروندان این هشدار‌ها را جدی بگیرند.

وی گفت: لازم است تا محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

وی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آن‌ها به‌کار بسته شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تا روز شنبه هفته آینده احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پیش بینی می‌شود و به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات باید دقت شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین ۵ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر داشت و شهرستان تکاب با منفی ۲ درجه سردترین و خوی با مثبت ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.