بارش برف آذربایجان غربی را سفید پوش کرد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش برف که از ۲ روز پیش به صورت پراکنده در مناطق مختلف این استان آغاز شده باعث سفید پوش شدن اغلب نقاط و شهر‌ها شده است.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بیشترین میزان بارش‌های ثبت شده از شهر‌های جنوبی استان و سردشت و پیرانشهر با ۱۴ میلی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش برف در فرودگاه ارومیه چهار میلی‌متر و در شهرستان خوی نیز یک میلی‌متر ثبت شده است، ادامه داد: روز چهارشنبه بارش‌ها در نواحی شمالی و مرکزی استان تضعیف می‌شود، ولی در مناطق جنوبی ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مه گرفتگی و کولاک برای جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود و لازم است شهروندان از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه افق دید در ارومیه به ۲۰۰ متر کاهش یافته است، اظهار کرد: از نظر دما‌های بیشینه تغییراتی را شاهد نیستیم، ولی از نظر دما‌های کمینه کاهش پیش بینی می‌شود.

صابری با بیان اینکه دمای شهرستان ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین صفر و مثبت یک در نوسان بود، یادآور شد: شهرستان چالدران سردترین شهر استان بود و دمای خوی نیز بین صفر و مثبت سه درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

بارش برف که به صورت پراکنده از روز یکشنبه در آذربایجان غربی آغاز شده روز سه‌شنبه تقویت شده است این بارندگی‌ها در نواحی جنوبی چشمگیرتر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.