معصومه نجفی پازکی در هشتمین جلسه تبیین و هماهنگی معاونت با استانها در بستر فضای مجازی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی در انجام امور، اظهارکرد: داشتن تعلق خاطر و دلبستگی نسبت به برنامهها باعث میشود که افراد کار را با دلسوزی، دقت واهتمام بیشتری انجام دهند.
وی ضمن مروری بر اجرای طرح توانمندسازی معلمان، تصریح کرد: طرح همت یک جریان است که سال به سال قوی میشود و رویکردهای کلیشهای گذشته را از بین میبرد.
نجفی معلم را مهمترین رکن آموزش دانست که باید به دانش روز تجهیز شود، بیان کرد: باید جوانانی که وارد آموزش ابتدایی میشوند را با جریان علمی همراه کنیم.
وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر فرآیند اجرای برنامهها در ارزیابی اثربخشی آن در کلاسهای درس، اظهار کرد: مدل نظارتی مدنظر در طرح شهید همت (EFQM)، مدلی علمی است که باید منجر به تعالی شود. این مدل نظارتی شامل دو حیطه توانمندساز و دریافت نتایج میباشد.
معاون آموزش ابتدایی اضافه کرد: در این اقدام نظارتی، نقاط مشکل دار و نیازمند کمک در سطح کشور احصاء شده و به اطلاع استانها میرسد و آنها پس از دریافت نتایج، نقطه زنی کرده و ایرادها را برطرف میکنند و این روند منجر به تعالی میشود و در نتیجه آن، تغییر در کف مدرسه حس میشود.
نجفی به پویش «من یک دانش آموزم» اشاره کرد و گفت: بحث هویت ایرانی اسلامی در دانش آموزان یکی از ۱۲ ماموریتی است که اجرای آن از سوی دولت بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده و بر همین اساس ایده پویش مذکور ارائه و اجرا شد.
وی ابراز کرد: روز دانش آموز، مسئله حجاب و عفاف، شب یلدا، شهادت سردار سلیمانی و دانش آموزان شهید در حمله تروریستی کرمان عناوینی است که تا به امروز در این پویش ایجاد شده است و به مرور موضوعات دیگری هم که هویت ایرانی اسلامی را در دانش آموزان ما شکل میدهد در این پویش قرار خواهند گرفت.
گفتنی است؛ پویش "من یک دانش آموزم" در قالب یک رویداد در پلتفرم شاد قرار گرفته است. این پویش درصدد است که با هدف تقویت و توسعه هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی در ۸ محور با ایجاد روحیه نشاط و مشارکت جمعی، زمینه رشد و تعالی شایستگیهای دانش آموزان را فراهم کند.