معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از اهدای بیش از ۲۰۰ هزار سی‌سی خون سالم به بیماران و نیازمندان فرآورده‌های خونی در این استان خبر داد.

رضا سعیدی، معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار کرد: طرح حمایت ماندگار، با هدف اهدای خون سالم به بیماران توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر این استان در سال جاری اجرا شد.

سعیدی تصریح کرد: در این طرح، داوطلبان با هماهنگی و همکاری مشترک سازمان انتقال خون در استان و پایگاه‌های انتقال خون در سطح شهرستان‌ها، از طریق اهدای خون سالم به بیماران و نیازمندان دریافت گروه‌ها و فرآورده‌های مختلف خونی، زندگی اهدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در مناسبت‌های ویژه سال ازجمله گرامیداشت روز جهانی داوطلبان، اربعین حسینی، گرامیداشت هفته هلال‌احمر و دیگر ایام نیز جمعیت هلال‌احمر با اعلام فراخوان عمومی، از هم‌استانی‌های دعوت می‌شود تا در طرح بشردوستانه حمایت ماندگار و اهدای داوطلبانه خون سالم مشارکت کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان افزود: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ با استقبال و مشارکت ۴۰۳ داوطلب، طرح حمایت ماندگار در این استان اجرا شد.

سعیدی ضمن قدردانی از همراهی داوطلبان بشردوست بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال و احتمال کاهش ذخایر خونی کشور، از داوطلبان درخواست کرد تا با مراجعه به مراکز انتقال خون محل زندگی خود یا از طریق مشارکت در طرح حمایت ماندگار جمعیت هلال‌احمر، در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.