سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان پیشرفت فیزیکی محور ازنا - شازند را ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه زمان‌بندی، تمام فعالیت‌های باقیمانده تا شهریور ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داریوش اسدزاده با اشاره به اینکه احداث باند دوم محور ازنا – شازند به طول ۳۴/۴ کیلومتر در محدوده استان لرستان شامل ۵ قطعه است، اظهار کرد: سال ۹۸، ۱۱/۲ کیلومتر قطعه دوم و سوم، سال ۹۹، ۷/۵ کیلومتر قطعه اول و سال ۱۴۰۱، ۶/۵ کیلومتر قطعه چهارم افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی گفت: علاوه بر بهره‌برداری قطعات نامبرده در سال‌های گذشته ساخت پل هلال احمر، احداث و تکمیل پل باکسی دو دهانه ۵ متری تقاطع غیرهمسطح روستای باغ موری، احداث و تکمیل پل دودهانه ۸ متری تقاطع غیرهمسطح امام زاده پیرعباد «ورودی شهرستان ازنا»، احداث پل دهانه ۱۳ متری شهر مومن آباد همراه با احداث رمپ و لوپ‌های آن، احداث پل دهانه ۱۵ متری تقاطع غیر همسطح کارخانه فروآلیاژ از جمله کار‌هایی هستند که با پیگیری در دولت سیزدهم تا به امروز انجام شده است.

سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان تکمیل رمپ و لوپ‌های تقاطع امام زاده پیرعباد، تکمیل رمپ‌های تقاطع روستای مرزیان، تکمیل دوربرگردان‌های قطعه یک تا سه، تکمیل پل دهانه ۱۶ متری تقاطع غیرهمسطح راه آهن و اجرای عملیات باقیمانده در قطعه پنجم «انتهای حوزه استان لرستان» را از کار‌های باقیمانده محور عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه زمان‌بندی پیمانکاران فعال در این حوزه تا شهریور ۱۴۰۳ تمام فعالیت‌های باقیمانده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی، پیشرفت فیزیکی محور ازنا - شازند را ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: هزینه‌های انجام شده برای قطعه یک تا پنج «پیمانکاران حوزه استان لرستان» ۹۵۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.

اسدزاده بیان کرد: پیش بینی اتمام پروژه‌های حوزه استان لرستان در صورت تامین اعتبار سال ۱۴۰۳ است.

سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه اینکه محور اصلی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و تنها رمپ و لوپ‌های دو تقاطع «تقاطع پیر عباد و باغموری» و یک دستگاه پل دهانه ۱۶ متری «تقاطع راه اهن» که هم اکنون در حال اجرا است باقیمانده است. 

به گفته وی عملیات باقیمانده قطعه پنجم محور ازنا - شازند به شرکت ساخت و توسعه واگذار شده و در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.