امانی گفت: امسال ۶۲ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فسخ شده است و تعداد زیادی از این‌ها مربوط برخی افراد خاص(استانداری) است.

حمیدرضا امانی اظهار داشت: چهار پنج سالی است که در شهر کامیاران زمین برای ایجاد شهرک صنعتی نداشتیم که خوشبختانه با پیگیری‌های متعدد، این مشکل برطرف شد و عملیات اجرایی  زمینی به مساحت ۲۸ هکتار پروژه تا یک ماه آینده آغاز و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم آن را به بهره‌برداری و واگذاری برسانیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با اشاره به اینکه ۲۸ هکتار زمین اختصاص داده شده، جزو اراضی ملی درجه سه بوده و از اراضی مرغوب کشاورزی استفاده نکرده‌ایم، گفت: پیش‌بینی ما این است که با بهره‌برداری از این پروژه، برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

وی درباره نحوه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان به صنعتگران و سرمایه‌گذاران توضیح داد: نحوه و سیستم واگذاری زمین در یک قالب مشابه و بر اساس ذون‌های تعریف شده و نوع کاربری و مساحت مندرج در جواز تأسیس متقاضی است، البته ذون‌هایی که بیشتر مردم طالب آن باشند و در این راستا سازمان محیط‌زیست نیز مجوزات لازم را به ما داده است.

امانی ادامه داد: هر صنعتگر و سرمایه‌گذاری که تمایل به فعالیت و سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی جدید کامیاران را داشته باشد، مشکلی در واگذاری زمین به آنان نداریم منتها پیش‌نیاز آن انجام عملیات عمرانی بوده و هدفمان این است که سال آینده بتوانیم این پروژه را به اتمام رسانده و واگذاری کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان درباره تکلیف زمین‌هایی که در دوره مدیریت سابق این شهرک به افراد‌های خاص از جمله استانداری واگذار شده بود، گفت: چندین نفر از این افراد که الان در ذهنم است وارد پروسه داوری شده و کم فسخ آن‌ها صادر شده است و اکنون آمار به روز آن به ۶۲ مورد کلی فسخی رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از این‌ها مربوط به زمین‌های واگذار شده به همین افراد موردنظر (استانداری) است که فسخ شده و اکنون در مرحله ارجاع به دادگاه و سپس پس گرفتن است، یقیناً این زمین‌ها را پس خواهیم گرفت و بنده به عنوان یک مطالبه‌گر، تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهم آمد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یادآور شد: کسانی که زمین گرفته، اما به تعهدات خود از جمله ساخت و ساز عمل نکرده‌اند، یقیناً زمین‌های واگذاری شده را از آنان پس خواهیم گرفت. چراکه اولویت اصلی واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال است.

منبع: تسنیم

برچسب ها: شهرک صنعتی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار