تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد نشریات معتبر آمریکایی کاملا جانبدارانه جنگ غزه را پوشش داده‌اند.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا سردمدار حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین هستند و حتی رسانه‌های این کشور‌ها نیز اقدام به پوشش یکجانبه جنگ و سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم در غزه می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، تجزیه و تحلیل‌های کمی از سوی اینترسپت نشان می‌دهد نشریات برجسته آمریکایی در شش هفته نخست جنگ غزه به صورت جانبدارانه اخبار مربوط به این جنگ را به سود رژیم صهیونیستی پوشش داده‌اند. 

اینترسپت در این باره می‌گوید: بیش از یک هزار مقاله از نشریات معتبر آمریکایی شامل نیویورک تایمز، واشنگتن پست و لس آنجلس تایمز در مورد جنگ جمع آوری شده و مورد بررسی قرار گرفت. آمار‌ها جانبداری فاحش در نحوه پوشش چهره‌های اسرائیلی و طرفدار اسرائیل در مقابل فلسطینی‌ها و صدا‌های طرفدار فلسطین را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: روایات در این خبر‌ها به شدت به نفع اسرائیل و به ضرر فلسطینی‌ها بوده است. برای مثال، واژه سلاخی (Slaughter) برای توصیف کشته شده‌های اسرائیلی ۶۰ بار و برای کشته شده‌های فلسطینی تنها یک بار استفاده شده است. 

در واژگان دیگر نیز، واژه قتل عام (Massacre) برای توصیف کشته شده‌های اسرائیلی ۱۲۵ بار و برای کشته شده‌های فلسطینی تنها ۲ بار استفاده شده است. واژه هولناک نیز ۳۶ بار به نفع کشته شده‌های اسرائیلی و تنها ۴ بار به نفع فلسطینی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. 

این گزارش در پایان می‌افزاید: همچنین با اینکه جنگ اسرائیل علیه غزه مرگبارترین جنگ برای کودکان در تاریخ مدرن محسوب می‌شود، در نشریات معتبر آمریکایی و در یک هزار و صد مقاله مورد بررسی تنها دو عنوان مربوط به کودکان غزه بوده است!

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ دی ۱۴۰۲
حق کشی و مظلوم کشی شیوه شیاطین است به خصوص امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
نژاد اینها تروریست زاده و تروریست پرور و بچه کش هستند باید هم از این غلط کنند
آخرین اخبار