معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت حمل و نقل برای توسعه جذب گردشگر به استان تأکیدکرد.

ذاکری امروز در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که طرح‌های نیمه تمام مرتبط با سفر‌های نوروزی دارند برای تکمیل آن‌ها تا پایان بهمن ماه اقدام کنند.

وی افزود: زیرساخت‌های بخش راه آهن، شهرسازی و راهداری و حمل نقل جاده‌ای و طرح‌هایی که به ایمنی حمل و نقل و تسهیل رفت و آمد مسافران کمک می‌کند تلاش کنیم تا زمان آغاز سفر‌های نوروزی تکمیل شود.

وی همچنین رسیدگی به زیباسازی و وضعیت ورودی و خروجی شهر‌ها، استفاده از مصوبه بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد ارس برای واردات اتوبوس، مینی بوس و ون، رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، رسیدگی به وضع مجتمع‌های بین راهی استان و تلاش برای انتقال برگزاری رویداد‌های ملی به تبریز را خواستار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به افزایش حضور مسافران در استان گفت: بیش از یک میلیون و ۶۳۸ هزار مسافر داخلی در نیمه نخست امسال به استان سفر کردند و میانگین اشغال هتل‌های استان در این مدت به ۹۳ درصد رسید.

حمزه‌زاده افزود: بیش از ۷۰ هزار گردشگر خارجی از ۶۲ کشور جهان نیز در این مدت به استان سفر کردند.

وی ثبت سه اثر ژئوپارک ارس، مجموعه کاروانسرا‌ها و کندوان به عنوان اولین روستای گردشگری جهان در فهرست آثار جهانی را موجب مطرح شدن استان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در دنیا دانست.

وی همچنین گفت: امسال در ۵۷ نقطه استان برای بازسازی، بهسازی و ساماندهی نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی استان اقدام و در ۲۳ منطقه سرویس‌های بهداشتی جدید ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.