مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۶۰۰ هزار اصله نهال گلدانی و ۵۰۰ هزار نهال ریشه‌ای در نهالستان چغولگیر شاهرود تولید شد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه بازدید از نهالستان چغولگیر شاهرود اظهار کرد: این نهالستان شاهرود پیشرو در تولید نهال شرق استان سمنان در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور است.

وی به گونه‌های تولیدی در این نهالستان اشاره کرد و گفت: کاج تهران، کاج مشهد، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، زبان گنجشک، زیتون تلخ، ارغوان، تبریزی، توت و سنجد از جمله نهال‌های تولیدی در شاهرود است.

وی با بیان اینکه سهم استان سمنان در اجرای این طرح، تولید ۱۰ میلیون اصله نهال طی چهار سال است، ابراز کرد: به طور میانگین باید سالی ۲ و نیم میلیون نهال در این استان تولید شود که در این راستا تاکنون بیش از سه میلیون اصله نهال تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: تحقق این امر مهم نیاز به همکاری و همراهی جوامع محلی، بخشداران، دهیاران، صنایع، معادن و سایر اقشار جامعه جهت کاشت در فصل زمستان دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران به منظور زراعت چوب می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، اظهار کرد: نهال مورد نیاز برای ایجاد و توسعه بوستان‌های روستایی و همچنین بادشکن اطراف مزارع از سوی اداره منابع طبیعی تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.