بیش از ۱۰ هزار متر مربع زمین‌های تصرف شده در حریم و بستر رودخانه‌ها در نوشهر، چالوس و کلاردشت رفع تصرف شد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با تلاش و پیگیری مدیریت منابع آب شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و واحد حقوقی شرکت آب منطقه‌ای مازندران و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، حکم صادر شده برای هفت پرونده تصرف حریم و بستر رودخانه‌های غرب استان اجرا شد و ۱۰ هزار و ۵۰ متر مربع از زمین‌های تصرف شده به وضعیت پیش از تصرف برگشت.

او افزود: عرصه‌های تصرف شده در مناطق مجل، رودبارک و پیش‌نبور کلاردشت، صلاح‌الدین‌کلا و خشک‌لات نوشهر و مرزن‌آباد چالوس واقع شده بودند که به شیوه‌های مختلف تصرف شدند و پس از تشکیل پرونده توسط همکاران در مدیریت منابع آب شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت، پیگیری برای بازپس‌گیری این عرصه‌ها آغاز شد و اکنون به نتیجه رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به تقاضا و ارزش بالای زمین در مازندران به ویژه مناطق غربی استان، گفت: ارزش ریالی روز زمین‌هایی که بازپس‌گیری شد نزدیک به یک‌هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. البته اهمیت و ارزش عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه حریم و بستر رودخانه‌ها با توجه به نقش مهمی که در محیط زیست و همچنین پیشگیری از بحران هنگام وقوع سیل دارند بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام است.

داوودیان افزود: چندی پیش نیز با تلاش و پیگیری مسئولان دستگاه قضا در شهرستان محمودآباد، همکاران ما در مدیریت منابع آب آمل و محمودآباد و نیروی انتظامی، حکم رفع تصرف زمین ۷۰ هزار متری تصرف شده واقع در بستر رودخانه هراز با بیش از ۷ هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی را اجرا کردند. اجرا شد

بنا به آمار‌های موجود در نیمه نخست مسال، ۲۱۰ هزار متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که طی نیمه نخست امسال به تصرف در آمده بود با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.