تجاوز به حریم رودخانه‌ها مهمترین عامل طغیان رودخانه و جاری شدن سیل + فیلم

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تجاوز به حریم رودخانه‌ها را مهمترین عامل طغیان رودخانه و جاری شدن سیل دانست.

حیدر داودیان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با تاکید براینکه تجاوز به بستر‌های رودخانه مهمترین عامل طغیان رودخانه‌ها است گفت: متاسفانه از سالیان گذشته این تجاوزات به حریم رودخانه افزایش یافته که باعث تنگ‌شدن مجرای رودخانه گردید که همین تنگ شدگی سبب برون زدگی آب و طغیان خواهد شد.

او با بیان اینکه ۳ شهر استان دچار بیشتر خسارات ناشی از سیل اخیر و طغیان رودخانه‌ها شدند، افزود: متاسفانه در برخی از مناطق استان شاهد بارش ۱۲۰ میلی‌متری باران بودیم که در این میان شهرستان‌هایی مانند آمل، بابل و نور جزو شهر‌هایی بودند که بیشترین آسیب را متحمل شدند.

داودیان گفت: بالغ بر ۱۰ نقطه در این سه شهرستان شاهد خساراتی به تاسیسات زیر بنایی و آبگرفتگی منازل بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در ادامه افزود: خوشبختانه در این دو روز شاهد تخریب منزلی جز آبگرفتگی در استان نبودیم، همچنین پیش بینی خسارات هم در حال جمع بندی می‌باشد، ولی تا به این لحظه به مرحله نهایی نرسیده است، اما در روز‌های آینده از سوی ستاد بحران اعلام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
اقای مدیر اگر دولت و مدیران دستگاه اراده داشته باشند خیلی راحت میشود نظارت نموده با یک جلسه شورای اداری با حضور داستان فرماندار و متصدیان مربوطه داشته و شورا و دهیاران و شهرداران را مکلف نمایند هر گونه تجاورز نهر و حریم نهر و.. را به دستگاه مربوطه اعلام و دستگاه مسوول بدن ترک فعل اقدام نماید نه اینکه متخلف حریم را تصرف و ساختمان احداث نماید بعدا بخواهند اقدام نمایند و اجرای قانون سلیقه دستکاه و مدیران نباشد بنظرم همه مردم از احرای قانون برای همه بطور یکسان باشد ناراحت نمی شوندولی قانون بطور سلیقه اجرا شود قابل استکام نبود و مورد اعتراض میباشد