اختصاص بیش از ۱۰ هزار پاکت شیر مصنوعی رایگان برای کودکان روستایی خوزستان

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از اختصاص ۱۰ هزار و ۵۰۰ پاکت شیر مصنوعی به صورت رایگان برای کودکان زیر یکسال شیر مصنوعی خوار در جمعیت روستایی استان خبر داد.

مهرداد شریفی گفت: سازمان جهانی بهداشت، ترویج تغذیه با شیر مادر را سرمایه گذاری در سلامت انسان‌ها و عامل مهمی برای توسعه پایدار معرفی می‌کند و بر اساس داده‌های موجود، شیوه نادرست تغذیه با شیر مادر به طور قابل توجهی به سلامت، تکامل و بقای شیرخواران و کودکان آسیب می‌رساند.

او با اشاره به تخصیص مرحله چهارم شیر مصنوعی یارانه‌ای به تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ پاکت به صورت رایگان برای کودکان زیر یکسال شیر مصنوعی خوار در جمعیت روستایی، گفت: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ هزار و ۵۰۰ پاکت شیر مصنوعی یارانه‌ای برای جمعیت روستایی توزیع شده است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. 

 شریفی ادامه داد: باتوجه به اینکه آغاز خودسرانه شیرمصنوعی (شیرخشک) می‌تواند منجر به قطع زودرس و غیر ضروری تغذیه شیرخواران با شیرمادر و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها شود، بنابراین درصورتیکه شیرخواری واجد شرایط دریافت شیرمصنوعی باشد، در مراقبت‌های بهداشتی توسط مراقبان سلامت و بهورزان، شناسایی شده و به مشاور شیردهی شهرستان ارجاع و پس از بررسی توسط مشاور و تایید در کمیسیون شیر، سهمیه شیرمصنوعی برای وی لحاظ می‌شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: لازم به ذکر است برای ارتقای سلامت کودکان و پیشگیری از سوء تغذیه در جمعیت عشایری و سختگذر نیاز به حضور ستاد شهرستان نیست و با تایید تیم سلامت، به کودکان زیر یکسال واجدین شرایط، شیرمصنوعی به صورت رایگان اختصاص می‌یابد.

برچسب ها: شیر خشک ، تغذیه نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.