لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید در بزنگاهی دقیق جواب محکمی به رژیم صهیونیستی بدهیم

لاسجردی گفت: باید به نیرو‌های خود فرصتی مناسب دهیم تا در بزنگاهی دقیق بتوانند جوابی درست و محکم به صهیونیست‌ها بدهند.

حسن لاسجردی، کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حادثه تروریستی که در کرمان اتفاق افتاد و عمق این فاجعه و حواشی مربوط به این موضوع نمی‌توان از نقش گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها غافل بود و آن‌ها را فراموش کرد. به نظر می‌رسد که فوری‌ترین واکنش توسط مقامات ما بحث انجام اقدام در برابر گروه‌های تروریستی است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به حساسیتی که گروه‌های تروریستی و سلفی منطقه نسبت به حاج قاسم سلیمانی داشتند و با توجه به پرونده‌های عراق و سوریه آن‌ها حتما به‌دنبال انجام جنایاتی در آن روز بودند لذا اکنون که این جنایت شکل گرفته ما را ملزم می‌کند که در برابر این جنایات حتما واکنش مناسبی را داشته باشیم.

لاسجردی در ارتباط با با چگونگی واکنش ایران به این اقدامات گفت:  به نظر می‌رسد با توجه به آنکه ما همچنان در منطقه با گروه‌های تکفیری و تروریستی مواجه هستیم باید فشار خود را علیه این گروه‌ها بیشتر کنیم و هر کجا که احتمال دارد آن‌ها اقدامی انجام دهند، توسط نیرو‌های نظامی و امنیتی با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: نکته دوم که شاید بسیار مهم‌تر باشد حوزه دیپلماسی ما است. معمولا در فضای دیپلماسی و امنیتی کشور‌ها و نهاد‌های امنیتی مختلف به‌ویژه در مواردی که انسان‌های بی‌دفاع و عادی مورد حمله قرار می‌گیرند نوعی همگرایی خاصی وجود دارد. دستگاه دیپلماسی ما باید ورود کند و رایزنی و طرح شکایات حقوقی و مکاتبات مختلف این بخش را هم فعال کند.

این کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی بیان کرد: نکته سوم در ارتباط با واکنش ما سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پاسخ سخت است.

وی افزود: همان‌طور که صاحبنظران هم می‌گویند منظور از پاسخ سخت شاید جنگ بزرگ نیست. همین که در مقابل نیرو‌های افراطی و تکفیری و تروریست ایستادگی شود و مواضع آن‌ها زده شود و از تکثیر و توسعه فعالیت‌های آن‌ها جلوگیری شود و  کانون تفکر آن‌ها را منهدم کنیم و از طرفی جلوگیری از فعالیت آن‌ها می‌تواند از روش‌های برخورد‌های سخت با این تروریست‌ها در منظقه باشد. فعالیتی که نشان می‌دهد این‌ها تحت حمایت نیرو‌های خارجی و یا قدرت‌های منطقه‌ای در حال گسترش و تکثیر هستند.

لاسجردی گفت: مواجهه ما با اسرائیل مواجهه همیشگی و مستمر است. اسرائیل در جریان طوفان الاقصی بسیار سعی کرد کشور‌های دیگر را درگیر جنگ کند و با منطقه‌ای کردن بحران سایر کشور‌ها را به جنگ بکشاند و اصطلاحا برای خودش یارگیری کند، اما فراست و هوشمندی نیرو‌های منطقه و اینکه تلاش کردند با پشتیبانی نیرو‌های مقاومت فلسطین اولا جلوی جنگ منطقه‌ای را بگیرند و دوما نیرو‌ها توانستند هماوردی مناسبی را با صهیونیست‌ها داشته باشند لذا برای آنکه ما همیشه با اسرائیلی‌ها در چالش هستیم رفتار و نوع عملکرد ما نسبت به صهیونیست‌ها محدود به زمان و مکان نیست. ما همیشه با آن‌ها طرف هستیم و جه در مرز‌های اسرائیل توسط نیرو‌های مقاومت و چه در دیگر مناطق و داخل و یا خارج از کشور.

وی ادامه داد: آن چیزی که می‌تواند مهم باشد آن است که نیرو‌های ما چه سیاسی، امنیتی و نظامی بتوانند مقابل زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها را در موارد مختلف بگیرند لذا معتقد هستم واکنش ما به اسرائیل واکنشی زمان‌بر است و ما نباید دست نیرو‌های خود را ببندیم وآن‌ها را وادار به اقدام فوری کنیم.

لاسجردی در پایان گفت: احساس می‌کنم به دلیل آنکه موارد مربوط به امنیت با حساسیت‌های بیشتری مواجه است و مدیریت می‌شود باید به نیرو‌های خود فرصتی مناسب دهیم تا در بزنگاهی دقیق بتوانند جوابی درست و محکم به صهیونیست‌ها بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بزنگاه یعنی غنی سازی صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۱۱:۳۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بسم رب الشهداء والصدیقین. شک نکنید در زمان و مکان مناسب جواب این ترورها را خواهیم دادو خون شهیدان هرگز پایمال نخواهد شد. سربازان گمنام امام زمان(عج)در حال بررسی و جمع آوری اطلاعات هستند و به حول قوه الهی جواب درخوری خواهیم داد .هر چند که چندین مکان تروریست ها شناسایی و تعدادی را معدوم کردیم اما بانیان اصلی باید منتظر پاسخ ما باشند.همیشه حمله نظامی نیست و ممکنه به صورت سایبری و طرق مختلف باشه . اندکی صبر سحر نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ دی ۱۴۰۲
خون حاج قاسم نباید پایمال شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ دی ۱۴۰۲
مقصر پلیس ناتوان است که همیشه در هنگام خدمت با گوشی همراه خود بازی می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۹ دی ۱۴۰۲
هر چه زودتر انتقام این حرکت تروریسمی داعش داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۹ دی ۱۴۰۲
همش بزنگاه - فرصت زمان مناسب - مکان مناسب
بابا ول کنید فقط شعار اقدام عملی کنید
یه طرف میگفتید اگه زمینی اسراییل حمله کنه وارد میدان میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ دی ۱۴۰۲
من یه کلیپ دیدم، که داعشی ها مسئولیتش رو به گردن گرفتن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۹ دی ۱۴۰۲
انتقام سخت گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۹ دی ۱۴۰۲
تمام دانشمندان سرداران وبزگان ما را ترور کردند مردم که دیگر جای خود دارد کدام رئیس اسراییلی ترور شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۹ دی ۱۴۰۲
کودکان و مردم بی گناه کرمان شهید شدند جواب این کار با تامل داده شود ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
ریشه تفکر این گروه در آموزشهای دینی وکج فهمی وبرداشت غلط از دین هست
آخرین اخبار