ساماندهی دانشجویان خارجی در کرمانشاه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از آغاز ساماندهی دانشجویان اتباع خبر داد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از آغاز ساماندهی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های مختلف استان خبر داد.

حمزه سلیمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از تشکیل سازمان ملی مهاجرت، موضوع ساماندهی اتباع خارجی در حوزه های مختلف در دستورکار قرار گرفت. 

وی حوزه دانشجویی را یکی از این حوزه ها عنوان کرد و افزود: براین اساس همه دانشجویان بین الملل مشغول به تحصیل در دانشگاه های استان(دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی) باید در سامانه سهما ثبت نام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان تاکید کرد: دانشجویان بین الملل دانشگاه های استان که پیش از این موفق شده‌اند شناسه یکتا را دریافت کنند، با ورود به سامانه هوشمند مدیریت اتباع(سهما) به آدرس https://irmigrationorg.ir می توانند اطلاعات خود را ثبت کنند. 

وی ادامه داد: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های استان هم که تاکنون موفق به دریافت شناسه یکتا نشده اند، می توانند با در دست داشتن اوراق هویتی خود به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مراجعه کنند تا برای آنها شناسه یکتا صادر شود. 

به گفته این مسئول، شناسه یکتا کدی ۱۰ رقمی است که مبنای دریافت خدمات اتباع و مهاجرین خارجی از دستگاه های اجرایی است. 

وی در خصوص تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های استان هم گفت: هم اکنون حدود سه هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های استان تحصیل می کنند. 

سلیمانی عنوان کرد: این فرآیند برای دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی مشغول به تحصیل در استان هم آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار