استاندار در شورای اطلاع رسانی گیلان گفت: برخی از شبه رسانه‌ها تلاش دارند در راستای ترویج ناامیدی در جامعه عمل کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه عملکرد صحیح و مطلوب دستگاه‌های اجرایی به تنهایی موجب تقویت سرمایه اجتماعی نمی‌شود، گفت: باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی، نهاد‌های مدنی و خصوصی و ... از جمله رسانه‌ها در این مهم نقش بسزایی داشته و برای گذر از این شرایط تلاش کنند.

او افزود: دولت خدمات و تلاش‌های بسیاری در استان به انجام رسانده که برخی از آن‌ها طی روز‌های آتی اطلاع رسانی می‌شود چنان که در حوزه خرید برنج کشاورزان پیگیری‌هایی شده و تصمیماتی هم برای آن گرفته شده که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز، بر فراهم کردن شرایط مناسب برای آگاهی بخشی به مردم تأکید کرد. 

به گفته عباسی، وظیفه ما فراهم کردن شرایط مناسب برای آگاهی بخشی به مردم است تا تأکید راهبردی مقام معظم رهبری که همانا سلامت، امنیت، رقابت و ایجاد مشارکت حداکثری است، حاصل شود.

او با اشاره به اینکه رسانه‌های رسمی در استان همکاری و عملکرد خوبی دارند، گفت: برخی از شبه رسانه‌ها به دلایلی خاصی تلاش دارند با هدف قرار دادن دولت در راستای ترویج ناامیدی در جامعه عمل کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد و نقادی عملکرد‌ها می‌تواند زمانی مطلوب باشد که نقد منصفانه باشد، افزود: باید فضای رسانه‌های مجازی، رسمی و غیررسمی از یکدیگر تفکیک شود و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش نظارتی خود را در استان به خوبی ایفا کند.

عباسی تصریح کرد: امروز در عرصه رسانه‌ای باید به موضوع تولید محتوای مناسب هم در فضای رسانه‌ای و نیز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شود و فضا‌های خالی را پر کنیم.

به گفته او، برخی از این فضا‌های خالی با رسانه‌های مکتوب و نوشتاری پر می‌شود و بخشی دیگر به صورت مجازی که باید این فضا‌ها را به نوعی مدیریت کرد.

استاندار با تأکید بر جداسازی پلتفرم‌های داخلی و خارجی گفت: باید با موضوع باز پخش و بازنشر اخبار جعلی برخورد شود، در بخش زیر ساخت ارتباطاتی آگاه سازی لازم در خصوص شگرد‌های رسانه‌های معاند به مردم اطلاع رسانی شود. 

جلسه شورای اطلاع رسانی گیلان

عباسی افزود: ادارات و نهاد‌ها جهت مشارکت جویی در انتخابات برنامه‌های اثربخش و متفاوت از سال‌های گذشته را طراحی و اجرا کنند و روزشمار برگزاری انتخابات به شیوه هنرمندانه از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌ها به مخاطبان آن بخش اطلاع رسانی شود.

تولید محتوا و روایت اول باید در پلتفرم‌های داخلی انجام شود

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های پلتفرم‌های داخلی در بیان روایت اول‌ها رویداد‌ها گفت: باید با کنترل و رصد فضای مجازی بر روی پلتفرم‌های داخلی، تولید محتوا و بیان روایت اول را در این حوزه به دست گیریم. 

محمد جلایی، معاون استاندار گیلان

او با اشاره به وقایع مختلفی که استان در ماه‌های اخیر پشت سر گذاشت، افزود: در این وقایع و حوادث روایت اول با استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی موجب شد تا معاند فرصت و فضای مانور از رسانه‌های معاند گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عالم آگاه و وفادار به انقلاب و ایران
۰۹:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
جناب آقای دکتر حداد عادل
با سلام، آیا عضوگیریِ شورای ائتلاف انقلاب اسلامی تکنیکی برای فیلتر و غربال کردن ِ نامزدهای انتخاباتی مجلس می باشد...؟
تصور نمی کنید چنین راهکاری نه تنها برای تداوم انقلاب و مشارکت آحاد مردم تاثیر مثبت ندارد که هیچ ، بلکه مجددا تمامی اشتباهات ِ گذشته در انتخاب نمایندگان مخلص و انقلابی تکرار می شود؟
اینگونه روش ها طی چهل سال گذشته بارها تکرار شده و مدام نتیجه ی معکوس داشته است...یعنی هر بار افراد سودجو و بی سواد و و فرصت طلب برای عضویت در چنین احزاب انقلابی هجوم می آورند و با کمال تعجب شما می پندارید آنها افراد وفادار به انقلاب هستند!!!
جناب دکتر ،شما از فرهختگان واقعی و انقلابی واقعی هستید. این روش اصلا درست نیست.
در اخبار آمده 7000 نفر در شورای ائتلاف ثبت نام کردند و عیناً 7000 نفر تایید صلاحیت گرفتند. به عنوان استاد دانشگاه و دلسوز واقعی این انقلاب و ایران از شما خواهش می کنم، تمامی 4000 نفری که رد صلاحیت شدند و عضو شورای ائتلاف انقلاب نیستند را مجددا در 19 بهمن با شجاعت کامل و با احترام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تایید صلاحیت بفرمایید و مشارکت صد در صدیِ مردم را شاهد باشید.
رهبر معظم انقلاب تدبیر خوبی اندیشیدند که تمامی اقشار، تمامی سنین و تمامی شهروندان که آمادگی دارند به مملکت و مردم و پایداری انقلاب خدمت کنند ، آزادند ثبت نام کنند. این بهترین روش برای احیای اعتماد ملت به نظام ، انقلاب و آینده کشورمان ایران می باشد.
شما بهتر از من میدانید ناامیدی در جامعه موج می زند ، تنها چاره ی درست و اصولی این است که تمامی افراد رد صلاحیت شده که عضو شورای ائتلاف انقلاب اسلامی نیستند مجددا تایید صلاحیت بشوند، و به شعور و بینش ملت محترم ایران احترام بگذاریم و اجازه دهیم خودشان افراد شایسته را انتخاب نمایند...
با محدود کردن لیست نامزدهای انتخاباتی هییییییییییچ مشکلی از مردم و کشور برطرف نمی شود و فقط دشمنان خوشحال و خوشحال تر می شوند. در انتخابات ریاست جمهوری به وضوح شاهد ریزش شدید مشارکت مردمی بودیم، که دیدید چه فرصتی به دست دشمنان داد...؟!! و دیدید که چطور جوانان فریب دشمنان را خوردند و از سر استیصال و درماندگی به دشمنان پناه آوردند تا بلکه گرهی از مشکلاتشان باز شود

تردید و هراس نداشته باشید. و تمامی رد صلاحیت شدگان را تایید بفرمایید، برای برگزاری انتخاباتی آزاد ، شایسته سالار، باسواد، مردمی، و انقلابی
به امید سربلندی ایران