معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: وقوع حدود یک هزار حادثه در ۹ ماهه امسال، امدادگران این استان را به محل حادثه کشاند که ۷۰ درصد آن مربوط به تصادف جاده‌ای است. 

ابراهیم سارمی گفت: متاسفانه حادثه‌های تصادف در جاده‌های استان امسال افزایش یافته است به طوری که در ۹ ماهه سال جاری وقوع تصادفات یک هزار و ۷۴۵ نفر حادثه دیده داشت که ۵۷۶ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۵۵ نفر در تصادفات جاده‌ای استان به علت شدت حادثه در صحنه فوت کردند افزود: حادثه‌های امسال ۷۴ نفر فوتی داشت که ۵۵ نفر معادل بیش از ۷۴ درصد از این جان باختگان مربوط به حادثه‌های رانندگی است.

براساس اعلام جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، نوروز امسال این استان جزو پنج استان نخست کشور در زمینه وقوع بیشترین و شدیدترین تصادفات جاده‌ای معرفی شد.

بسیاری از عملیات امداد و نجات این جمعیت در سال جاری مربوط به امدادرسانی در حادثه‌های جاده‌ای بود و افزایش حادثه‌ها سبب شد تا حضور امدادگران این جمعیت افزایش یابد.

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان‌های کشور قرار گرفته است.

طول راه‌های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه‌های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون‌ها مسافر از این استان گذر می‌کنند.

برچسب ها: هلال احمر ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.