مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز از برگزاری دوره آموزش بیماری هاری ویژه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت، مراقبین و کارشناسان بهداشت محیط خبر داد.

مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: بیماری هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی است که به طور معمول به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می‌شود که از نظر بهداشت عمومی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر به موقع درمان نشود منجر به فوت فرد می‌شود.

مختاری افزود: حیوانات خانگی شامل سگ‌ها، گربه‌ها و خرگوش‌ها، حیوانات اهلی همچون گاو، گوسفند و شتر و حیوانات وحشی مانند راسو، راکون و خفاش‌ها می‌توانند ویروس هاری را از طریق گزش و خراش به انسان منتقل کنند.

او ادامه داد: هاری توسط ویروسی ایجاد می‌شود که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر گذاشته و در صورت بروز علائم بیماری در انسان، ۱۰۰ درصد کشنده است، اما در صورت انجام تمامی مراحل پیشگیری و درمان می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

مختاری تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع کلاس آموزشی در خصوص آشنایی با این بیماری، راه انتقال بیماری، علایم بیماری درحیوان و انسان، توصیه‌های بهداشتی واقدامات مورد نیاز در هنگام گزیده شدن توسط حیوان، شست و شوی محل زخم به مدت حداقل ۱۵ دقیقه با اب و صابون و مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی در اولین فرصت برگزار شد.

در این دوره آموزشی پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت و مراقبین و کارشناسان بهداشت محیط شرکت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار