درخواست ۱۶ غرفه برای خراسان جنوبی در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: درخواست شده است تا ۱۶ غرفه به استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته داده شود.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در جلسه هماهنگی برای حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی بوده تا استان بتواند ظرفیت‌های گردشگری خود را ارائه دهد. بنابراین باید از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

او با اشاره به شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران افزود: پارسال خراسان جنوبی با ۴۲۸ متر در حوزه گردشگری و ۳۵۰ متر در حوزه‌ صنایع‌دستی و مشارکت ۶ دستگاه اجرایی و ۶ شهرداری در این نمایشگاه شرکت کرد که خروجی خوبی داشته است.

شاهوردی با بیان اینکه پارسال چندین تفاهم نامه در فضای نمایشگاه در حوزه گردشگری استان منعقد شد، اظهار کرد: با حمایت استاندار و همدلی، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی کار تیمی خوبی در این نمایشگاه رقم خورد و حضور استان بسیار قدرتمند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در شانزدهمین دوره از این نمایشگاه مهم‌ترین دستاورد‌های استان در بخش‌های گوناگون گردشگری، صنایع‌دستی، نوآوری و همچنین قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ارائه شد.

او با بیان اینکه امسال برای شرکت در این دوره از نمایشگاه استان درخواست حدود ۴۰۰ مترمربع فضا با ۱۶ غرفه بوده است، تصریح کرد: در کنار فعالیت این غرفه‌ها اجرای زنده صنایع‌دستی نیز پیش‌بینی شده است.

شاهوردی با اشاره به اینکه پارسال پاویون استان در این نمایشگاه ارگ کلاه‌فرنگی و ورودی آن نمای مدرسه شوکتیه بوده است، بیان کرد: امسال براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از کاروانسرا‌ها که به تازگی ثبت جهانی شده‌اند و ایوان مسجد جامع قاین به عنوان یکی از مساجد فاخر استان استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرستان‌های استان می‌توانند حضور فعالی در این دوره از نمایشگاه داشته باشند به همین سبب ۱۱ غرفه می‌تواند در اختیار شهرستان‌ها قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار