رونمایی از یادمان ۱۴ شهید ترور با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه در بیرجند انجام شد.

ابراهیمی مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه بیرجند در آیین رونمایی از یادمان ۱۴ شهید ترور کشور که با حضور کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: ما در وزارت امور خارجه همواره ذات و ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و حامیان دست پرورده آن را به شکل‌های مختلف در نشست‌های بین المللی و در روابط دوجانبه تشریح کرده ایم.

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در طول حیات منحوس خود با نقض مکرر و مداوم مقررات و هنجار‌های بین المللی مرتکب انواع جنایات شده است، افزود: امروز نیز شاهد جنایت تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری این رژیم پوشالی علیه مردم مظلوم، اما مقتدر غزه هستیم.

ابراهیمی اظهار کرد: در سایه این تلاش‌های روشنگرایانه، امروز شاهد شکل‌گیری گفتمان‌های مشترک ضد صهیونیستی نه تنها در میان کشور‌های اسلامی بلکه حتی در میان کشور‌های غیر مسلمان هستیم.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه بیرجند گفت: در نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی علاوه بر کمک به استان در جهت توسعه اقتصادی، امنیت آفرینی مرزی و تسهیل امور کنسولی مردم استان و اتباع خارجی را دنبال می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: این رسالت را نیز بر خود دانسته تا با هدف تکریم و زنده نگه داشتن این شهدای والامقام، یادمان تعدادی از شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران را در محل نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی که محل رجوع جمع زیادی از نخبگان داخلی و مراجعان خارجی است جانمایی کنیم تا سهم اندکی در این امر مهم داشته باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: اعتقاد داریم شهدای ترور معظم‌ترین و والاترین شهدا و البته مظلوم‌ترین هستند لذا نکوداشت آن‌ها منجر به فراهم آوردن عدالت و منزلتی خواهد شد که مستحق آن هستند.

در این یادمان تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سید رضی موسوی، شهید محمد ناصر ناصری، شهید محمد جواد باهنر، شهید محمد علی رجایی، شهید سید محمد بهشتی، شهید مرتضی مطهری، شهید مجید شهریاری، شهید علی محمدی، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید داریوش رضایی نژاد، شهید محسن فخری زاده و شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نصب شده است.

همچنین در حاشیه این رونمایی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور از نمایشگاه عکس توانمندی‌های استان در حوزه اقتصاد گردشگری، صنایع دستی و جاذبه‌های طبیعی و بنا‌های تاریخی بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.