استاندار بوشهر:

شهید سلیمانی برای تمام بشریت خدمت کرد

استاندار بوشهر گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم نه تنها برای ملت خود و مردم کشورهای سوریه، عراق و لبنان بلکه برای تمام جهانیان خدمت کردند و انسان‌های خبیثی را از راه بشریت برداشتند.

احمد محمدی زاده شامگاه چهارشنبه در یادواره چهارمین سالروز شهید قاسم سلیمانی و بزرگداشت سردار شهید محمدجعفر سعیدی شهید شاخص استان بوشهر در مصلای جمعه گناوه اظهار کرد: یکی از درس‌هایی که می توانیم از رفتار شهید سلیمانی بگیریم این است که در هیج شرایطی برابر دشمن نباید ناامید بود و مبارزه کرد و به امدادهای االهی باید اطمینان داشت.

وی افزود: این حقایق ضروری است که بدانیم شهید سلیمانی و شهدای مدافعان حرم چه کاری بزرگ انجام دادند و خطر بزرگی را از سر بشریت و اسلام و ایران کم کردند.

استاندار بوشهر به جنایت‌های وحشتناک گروهک تروریستی داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل دولت دروغین اسلامی داعش، مبارزه با دین و انقلاب اسلامی و ایجاد امنیت برای رژیم اشغالگر قدس بود.

محمدی زاده ادامه داد: درحالی که گروهک تروریستی داعش با همه پشتیبانی‌ها توانست بخش عمده‌ای از سرزمین سوریه و عراق را تصرف کند، در چنین شرایطی شهید سلیمانی مدیریت کار را به دست گرفت.

وی بیان کرد: تکفیری ها اسم یگان های خود را طوری انتخاب کرده بودند که پیام ضدیت با اسلام و انقلاب و اسلامی و شیعه داشت اما شهید سلیمانی در برابر آنها دست بکار شد و جبهه مقاومت را تشکیل داد و در اولین اقدام مناطق اشغال نشده را حفط و در مرحله بعد دیگر شروع به بازپس گیری دیگر مناطق کرد.

وی افزود: سردار دلها یک فرمانده میدانی علمیاتی و مدیری راهبردی اساسی بود و در عملیات‌های نابودی داعش در خط مقدم حضور پیدا می کرد.

محمدی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرداران سیدرضی موسوی و محمدجعفر سعیدی( شهید شاخص استان بوشهر ) عنوان کرد: همه شهدای ما مثل یک لشکر و ستاره هستند که در ظلمت و تاریکی شب و روز می‌درخشند و هرکدام به تنهایی یک سلیمانی هستند.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید سعیدی انسانی برخوردار از روحیه جهادی، انقلابی و یک فرمانده مردمی به تمام معنا و بنیانگذار بسیج مستضعفان در شهرستان گناوه بود.

وی افزود: همسر این شهید والامقام که توانست فرزندان کوچک خودرا در زمانی که شوهرش به شهادت نایل شد، با سختی و دشواری‌ها بزرگ و تربیت و تحویل جامعه داد، باید تجلیل و تکریم شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: امروز به برکت شهدای والامقام و شهدایی که ناجوانمردانه در سالروز شهادت سلیمانی در کرمان به درجه رفیع شهادت نایل شدند، کشور ایران آباد و با اقتدارتر شده است.

وی گفت: دشمنانی که قدرت مقابله با مقاومت و نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی را ندارند دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه می‌زنند.

وی برگزاری انتخابات باشکوه یازدهم اسفند را یکی از اقدامات و ادامه راه مسیر امام راحل(ره) و شهدا عنوان کرد و گفت: دشمنان در تلاشند که مردم حداقل مشارکت در انتخابات داشته باشند اما به کوری چشم آنها باشکوه و باعظمت تر از دوره های قبل شاهد حضور امت در پای صندوق های رای خواهیم بود.

محمدی زاده با اشاره به اینکه استان بوشهر با تحرک و تبدیل به کار و کارگاه توسط دولت انقلابی شده است، افزود: به همت دولت سیزدهم در شهرستان گناوه طرح های اساسی متعددی فعال شدند.

وی از سرگیری طرح جاده کمربندی گناوه بعد از ۱۲ سال تعطیلی، بازسازی پل سیدرضا و احداث پل جدید در جوار آن، آغاز به کار جاده گناوه – گوره ، بهره برداری از جاده ساحلی بندرریگ به گناوه، ایجاد بندرگاه جدید یکی از بزرگ ترین بندرگاه با مساحت ۴۵ هکتار و با قرارداد اولیه 25 هزار میلیارد ریال به همت دولت مردمی سیزدهم را از عمده طرح های مهم و فعال عنوان کرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی پل سوم گناوه آغاز خواهد شد تا خروجی این شهر بیشتر در منطقه جنوب غربی شهر افزایش پیدا می کند و ۳۵ کیلومتر از جاده ساحلی گناوه به بوشهر عملیات دوبانده کردن آن آغاز خواهد شد.

امام جمعه گناوه اظهار کرد: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون خون شهدای والامقام است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی گفت: برپایی این محفل که به یاد سردار دلها است فرصتی مغتنم برای بازخوانی از شخصیتی بوده که از طرف رهبر معظم انقلاب مدال مکتب را دریافت می کند.

وی افزود: رمز ماندگاری و محبوبیت شهید سلیمانی در بین مردم، اخلاص، شجاعت، تدبیر، ساده زیستی و مجاهدت و خدمتگزاری است.

امام جمعه گناوه با محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه به شهادت رساندن جمعی از هموطنان در کرمان ، گفت: دشمن که تحمل نام شهیدان و سردار دلها را ندارند دست به این اقدام ددمنشانه زد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه اظهار کرد: شهید سلیمانی فرمانده شجاع و با تدبیر و مخلص و احیاگر جبهه مقاومت بود.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: سردار دلها حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت با تاسی از مکتب امام حسین (ع) و حضرت زهرا(س) ، عمر خود را در مسیر جهاد و ولایت و دفاع از مردم صرف کرد.

وی گفت: سردار شهید محمدجعفر سعیدی به عنوان شهید شاخص استان بوشهر انسانی مخلص، شجاع و وارسته و همسر ایشان مادری نمونه بود و وظیفه خودرا به نحو احسن طبق وصیت نامه اش انجام داد.

تشییع پیکر نمادین شهیدان قاسم سلیمانی، سیدرضی موسوی و محمدجعفر سعیدی همراه با دمام و سنج سنتی، مداحی و قرائت دکلمه توسط نوه شهید سعیدی و رونمایی از کتاب جامانده در سهیل از عمده برنامه ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.