رئیس حزب «میهن پرستان» فرانسه ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی مکرون، فرکسیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) را پیشنهاد کرد.

فلوریان فیلیپو، رئیس حزب «میهن پرستان» فرانسه ضرورت لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه را خواستار شد و با توجه به فشاری که این تحریم‌ها بر فرانسه دارد، رویه «فرکسیت» (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) مشابه برگزیت انگلیس را پیشنهاد کرد.

این سیاستمدار فرانسوی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشت: تحریم‌ها علیه روسیه از طریق انفجار قیمت انرژی ما را می‌کُشد. اتحادیه اروپا و منطقه یورو و سیاست‌های آن ما را می‌کشد و ماکرونیسم (سیاست اقتصادی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه) ما را می‌کشد.

فیلیپو خاطرنشان کرد: فرانسه معتقد است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه موجب بالا رفتن قیمت انرژی شده و این اقتصاد این کشور را می‌کشد و تحریم‌ها باید برداشته شود.

وی افزود: ما نیاز به جدایی بزرگ با گذشته داریم، این تحریم‌ها (علیه روسیه) را متوقف کنید، از اروپا خارج شوید، #فرکسیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا مشابه انگلیس) و میهن پرست اقتصادی باشید.

رئیس حزب «میهن پرستان» همچنین با اشاره به اثرات مخرب ناشی از سیاست‌های اقتصادی فعلی که فرانسه دنبال می‌کند، کاهش تولید این کشور در دسامبر گذشته را به عنوان مثال بیان کرد و یادآور شد که این کاهش شدیدترین کاهش از ماه مه ۲۰۲۰ بوده است.

لازم به ذکر است که اخیرا اتریش تلاش کرد تا از تصویب دوازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه جلوگیری کند.

در اواسط دسامبر، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که تحریم‌هایی را علیه بیش از ۱۲۰ نهاد و شخص از روسیه در چارچوب دوازدهمین بسته تحریم‌ها از جمله محدودیت‌های جدید بر صادرات و واردات و اقدامات جدید برای تشدید کنترل بر قیمت نفت و دور زدن تحریم‌ها اعمال کند.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه در اظهارات خود در همان ماه گفت که تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه باعث اولین رکود اقتصادی در منطقه یورو از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار