مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از شناسایی و مصوب شدن ۳۹ ملک مازاد دولتی برای قرار گرفتن آنها در لیست مولد سازی خبر داد.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در کارگروه استانی مولد سازی گفت: مولدسازی اموال مازاد دولت لزوما به معنای فروش آن‌ها نیست و این طرح روش‌های متنوعی از جمله معاوضه، مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر، اجاره و تبدیل به احسن دارد.

او افزود: ۲ دهه از تاسیس استان خراسان جنوبی می‌گذرد و تعدادی از ادارات کل استان هنوز در ساختمان‌های استیجاری ساکن هستند لذا در زمینه اموال مازاد آزادی عمل زیادی نداریم.

ذاکریان با تاکید بر اینکه باید سهمی از مولدسازی ملی و استان‌های برخوردار به خراسان جنوبی اختصاص داده شود بیان کرد: البته در این خصوص تعارض منافع داریم، اما پیگیری‌های خودمان را به جد انجام خواهیم داد که سهمی از منابع ملی را برای استان جذب کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال فروش اموال مازاد دولت در استان ۱۰.۳ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: در مجموع عملکرد مولدسازی استان ۴۱۷ میلیارد ریال بوده است.

او با بیان اینکه به دنبال فروش اموالی هستیم که هیچ گونه وجه شرعی نداشته باشد و مردمی و خیرساز هم نباشد افزود: مردم استان می‌توانند اموال مازاد را به این اداره کل اعلام کنند و پاداش بگیرند.

ذاکریان با اشاره به شناسایی ۲۲ ملک مازاد آموزش و پرورش و ۱۷ ملک مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی گفت: در این جلسه به اجماع رسیدیم که این املاک مشکلی ندارد و می‌توانیم اقدامات لازم را برای مولد سازی آن‌ها انجام دهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مولد سازی دارایی‌های دولت (مدد) برای هوشمندسازی فرآیند مولدسازی اظهار کرد: تمامی اقدامات مرتبط با مولدسازی از ابتدای دی ماه از طریق این سامانه انجام می‌شود و بر اساس نامه وزیر اقتصاد، استانداران به منظور تبادل اطلاعات با سازمان خصوصی سازی در این سامانه ثبت نام نمایند.

او بیان کرد: فروش اموال و املاک مازاد دولتی در استان‌ها تا سقف ۲ هزار میلیارد ریال به استانداران تفویض شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار