وزارت خارجه قطر از یک هزار و ۷۷۷ تن کمک‌های بشردوستانه دوحه به فلسطینیان غزه خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکی از جنبش‌های تشکیل شده در قالب اخوان المسلمین محسوب می‌شود. از دیرباز قطر روابط خوبی با اخوان المسلمین در خاورمیانه داشته است که شاخه مصری آن با ریاست جمهوری محمد مرسی برای مدت کوتاهی موفق به تشکیل دولت شد. دوحه اکنون میزبان یکی از دفاتر حماس بوده و از زمان آغاز جنگ نقش محوری در میانجیگری میان تل آویو و نیرو‌های مقاومت ایفا کرده است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه قطر امروز (دوشنبه) اعلام کرد دوحه ۲۸۴ فلسطینی که دارای تابعیت دوگانه قطر یا کشور‌های همسایه بوده اند را از نوار غزه خارج کرده است. 

همچنین این وزارتخانه از ارسال دائمی کمک‌های بشردوستانه قطر به غزه از طریق مصر خبر داد. در جدیدترین این موارد دوحه اقدام به ارسال ۱۳۵ تن اقلام بشردوستانه به قاهره در قالب ۳ هواپیمای باری جهت توزیع در میان مردم غزه از طریق گذرگاه رفح کرده است. 

بدین ترتیب شمار کمک‌های اهدایی قطر به نوار غزه از زمان آغاز تخاصم میان طرفین در هفتم اکتبر به ۵۷ مورد رسید که در مجموع شامل یک هزار و ۷۷۷ تن اقلام بشردوستانه می‌شود. 

قطر پیش از جنگ غزه نیز یکی از حامیان حماس محسوب می‌شد و طی توافق با رژیم صهیونیستی چندین بار اقدام به توزیع پول نقد در قالب دلار آمریکا میان فلسطینیان این باریکه کرده بود.

برچسب ها: نوار غزه ، قطر ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار