برای اولین بار بعد از ۷ اکتبر واکسن‌های کودکان وارد نوار غزه شد

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد برای اولین بار بعد از ۷ اکتبر، واکسن‌های معمول کودکان تحت نظارت یونیسف و از طریق مصر وارد غزه شد.

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که واکسیناسیون‌های معمول کودکان برای اولین بار از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در ۷ اکتبر، از طریق گذرگاه زمینی رفح وارد غزه شده است.

براساس گزارش القدس العربی، الکیله در بیانیه‌ای اعلام کرد: واکسن‌های خریداری شده توسط دولت فلسطین، علاوه بر واکسن‌هایی که از سوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اهدا شده بود، وارد نوار غزه شده است.

الکیله افزود: وزارت بهداشت مصر قبلاً موافقت کرده بود که از زنجیره سرد واقع در خاک مصر برای حفظ واکسن‌ها استفاده کند تا زمانی که واکسن‌ها وارد غزه شوند. طبق استاندارد‌های بین‌المللی که برای حفظ واکسن‌ها استفاده می‌شود و طبق نظارت یونیسف این واکسن‌ها به غزه وارد شد.

او اعلام کرد: این با توجه به وضعیت اپیدمیولوژیک بحرانی ناشی از جنگ اسرائیل در نوار غزه است. محموله‌ای که وارد غزه شد شامل واکسن‌های فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون و سایر واکسیناسیون‌های معمول برای کودکان است و برای دوره‌ای از ۸ تا ۱۴ ماه کافی است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، این اولین محموله واکسن‌هایی است که از ۷ اکتبر گذشته وارد نوار غزه می‌شود. به گفته مقامات نوار غزه و سازمان ملل متحد، ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که تا روز یکشنبه ۲۱۸۲۲ شهید، ۵۶۴۵۱ زخمی، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و فاجعه انسانی بی‌سابقه برجای گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۱ دی ۱۴۰۲
با اين كشتار كودكي هم ميمونه كه واكسن بزنه؟
تمام اين نهادهاي بين المللي طبل تو خالين
آخرین اخبار