یک گروه هکری که تابستان امسال تپسی را هک کرده بود دیشب مدعی شد اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش اسنپفود را بهدست آورده است.
اسنپفود با تأیید این خبر اعلام کرد که مسئولیت این اتفاق را میپذیرد و درحال بررسی دقیق این موضوع است.
بیانیه اولیه اسنپفود در رابطه با هک بخشی از اطلاعات کاربران
پیرو هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپفود به اطلاع میرسانیم که شرکت اسنپفود در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.
گفتنی است، این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپفود اقدام به فروش اطلاعات کرده است. شرکت اسنپفود تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار دادههای کاربرانش، از جمله مذاکره با گروه هکری را در دستور کار قرار داده است.
لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضاء، در امنیت کامل قرار دارد و مطابق مقررات بانک مرکزی، این اطلاعات در هیچ یک از پلتفرمها ذخیره نمیشود.
پلیس فتا در دفتر اسنپ فود مستقر شد
سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از انتشار خبری مبنی بر ادعای یک گروه هکری در فضای مجازی مبنی بر دستیابی به اطلاعات اشتراک کاربران در شرکت اسنپ فود خبر داد.
وی ادامه داد: در بررسیهای صورت گرفته و ضمن تایید این خبر به اطلاع هموطنان عزیز و به خصوص کاربران این شرکت میرساند که در حال حاضر تیم فنی پلیس فتا در شرکت مذکور مستقر میباشد و در حال انجام بررسیهای فنی و تخصصی است.
پاشایی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته شرکت اسنپ فود همچنان در حال ارائه خدمات به کاربران خود است.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت مذکور توسط کارشناسان این پلیس در سال جاری چندین نوبت مورد ارزیابی و توجیه فنی لازم قرار گرفتهاند، در صورت مشاهده هرگونه اهمال و سهل انگاری موضوع برای پیگیری به مراجع قانونی منعکس خواهد شد.
سرهنگ پاشایی گفت: به محض کسب اطلاعات دقیقتر و مشخص شدن ابعاد جدید از این دسترسی غیرمجاز، متعاقبا اطلاع رسانی به هموطنان صورت میگیرد.
نشستی تو خونه یهویی یه پیام از فروشگاه مواد پروتئینی سر چهار میاد با تعجب میگی این از کجا شماره منو داره!که تبلیغات محلی انجام میده،
از زمانی که فضای مجازی اینترنت استفاده از آن رایج شد رو آوردن به این روش
با دقت میشه فهمید که اکثر پیام های تبلیغاتی چه به صورت پیامکی چه اینترنتی داخل اپ ها مربوط به کسب کار محله ای آدماست!!!
استفاده از اطلاعات، اپ های کند و حجم خور پره تبلیغات با کلی درآمد اپراتور ها جالبه همیشه می نالند از قیمت ها و به تازگی هم بسته های اینترنتی رو افزایش قیمت دادند،
مسئولیتش چیه اونوقت که انقدر راحت می پذیری ؟
دو سه میلیارد بدی به دولت که شخصی ترین اطلاعات ما بخاطر سهل اگاری شما دست تبهکار ها افتاده؟
لطفا فعلا با خیار گوجه بسازید