عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تاثیر مثبت تجارت نفت و گاز بر رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه نخست سال

سنگدوینی گفت: نرخ رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول امسال با احتساب نفت ۴.۷ درصد و بدون احتساب نفت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳.۶ درصد بوده است.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر تجارت نفت و گاز بر رشد اقتصادی کشور در شش ماهه نخست سال گفت: رشد اقتصادی کشور در سه ماهه اول ۱۴۰۲ معادل ۶.۲ درصد و رشد اقتصادی بدون نفت طی این دوره معادل ۵.۲ درصد بوده است. مقایسه ارقام سال جاری با رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نشان از افزایش بیش از سه برابری رشد اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: ما در بحث تولید گاز با بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به موفقیت زیادی دست پیدا کرده‌ایم و توانسته‌ایم میزان استخراج گاز را افزایش داده و اقدام به صادرات گاز کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیان کرد: در حوزه صادرات نفت نیز حدود ۳ و نیم میلیون بشکه در روز برداشت داریم که یک و نیم میلیون بشکه صادرات داشته‌ایم.

سنگدوینی اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور در سه ماهه اول ۱۴۰۲ معادل ۶.۲ درصد است و آن‌گونه که کارشناسان تاکید دارند رشد تجارت نفت و گاز کشورنقش مهمی در رشد اقتصادی داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اقداماتی که در این دو سال گذشته در حوزه نفت و گاز انجام شده باعث تقویت اقتصاد کشور شده و منجر به رشد اقتصادی بالا شده است، اما با وجود رشد تجارت نفت و گاز به‌دلیل مصرف بالای انرژی در کشور ما باز هم با مشکل روبه‌رو هستیم و باید به سمت کاهش مصرف انرژی برویم.

وی بیان کرد: مصرف انرژی در تمام بخش‌ها در کشور ما بالا است و این مسئله یک نوع کشیدن ترمز رشد تجارت نفت و گاز است و ما باید مصرف انرژی را در کشور پایین بیاوریم.

سنگدوینی ادامه داد: به‌عنوان مثال مصرف انرژی در نیروگاه‌های ما فوق‌العاده بالا است و بازدهی نیروگاه‌ها نیز پایین است. در شرایط سختی قرار داریم و باید این شرایط را اصلاح کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس اظهار کرد: از طرف دیگر قاچاق سوخت در کشور ما فوق‌العاده بالا است. بنزین و گازوئیل از کشور ما به راحتی در حال قاچاق شدن است و ما باید جلوی این قاچاق را بگیریم تا بتوانیم بهتر و راحت‌تر به رشد اقتصادی و رشد تجارت نفت و گاز دست پیدا کنیم.

وی افزود: حضور کشور در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و اورهال این پالایشگاه‌ها باعث شده که بر حجم تجارت نفت و گاز ما در شش ماه اول سال افزوده شود و توانسته‌ایم محصولات تولیدی دانش‌بنیان‌ها را به این کشور‌ها صادر و در این پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار دهیم.

سنگدوینی گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است که نرخ رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول امسال با احتساب نفت ۴.۷ درصد و بدون احتساب نفت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳.۶ درصد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۲۹ ۱۰ دی ۱۴۰۲
خب خدارو شکر آقایون راضین
پول اختلاس بعدی هم جور شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۰ دی ۱۴۰۲
رشد جیب مسولان ، وگرنه مردم تو ۶ ماه فقیر تر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ دی ۱۴۰۲
تاثیر آن کجاست چرا ما مردم نمی بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ دی ۱۴۰۲
شماها چی مصرف میکنید خدا میدونه
رشد چی ؟؟ فقر خودکشی ..................؟؟
آخرین اخبار