عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

کاهش وابستگی بودجه به نفت با شناسایی فرار‌های مالیاتی

سنگدوینی گفت: برای کاهش وابستگی بودجه به نفت درصدد شناسایی فرار‌های مالیاتی هستیم تا به این وسیله درآمد‌های مالیاتی افزایش پیدا کند.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان تحقق بودجه‌ریزی بدون نفت و کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی گفت: تحقق بودجه بدون نفت، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مسیر برای رسیدن به توسعه مناسب اقتصادی و همچنین کنترل فشار‌های هزینه‌ای بر اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: بودجه‌ریزی، بدون وابستگی به نفت و یا با کاهش وابستگی به نفت باید بسته شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیان کرد: کاهش وابستگی بودجه به نفت همواره در سال‌های گذشته جزو سیاست‌های اصلی کشور بوده است. غالب بودجه کشور بحث هزینه‌های جاری است و بر مبنای عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی است که باید پاسخ‌دهی به این هزینه‌ها از محل نفت کاهش پیدا کند.

سنگدوینی تصریح کرد: دلیل تاکید بر بودجه‌ریزی بدون نفت این است که باید درآمد‌های حاصل از فروش منابع نفتی را صرف زیرساخت‌ها و توسعه کشور کنیم. معتقدیم که در این سال‌ها به سمت این هدف پیش رفته‌ایم، اما به هدف‌گذاری که تعیین شده بود نائل نشده‌ایم.

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته رهایی از وابستگی به درآمد‌های نفتی برای بودجه‌ریزی خیلی تاثیرگذار نبوده است و شاهد این موضوع بوده‌ایم. در برنامه هفتم در این مسیر و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که درآمد‌های نفتی باید صرف زیرساخت‌های نفتی، حوزه‌های نفتی و گازی، وتوسعه پالایشگاه‌ها و تامین زیرساخت‌های نفتی کشور و در مرحله بعد صرف توسعه سایر زیرساخت‌های کشور شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: برای رهایی از وابستگی بودجه به نفت، به سمت افزایش درآمد‌های مالیاتی پیش رفته‌ایم. درآمد‌های مالیاتی در بسیاری از کشور‌ها توسعه‌یافته صرف اداره امور کشور می‌شود و سایر درآمد‌ها صرف توسعه، رشد و آبادانی کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: البته هدف از رفتن به سمت درآمد‌های مالیاتی افزایش فشار به مردم به‌ویژه مردم عادی نیست و درصدد شناسایی فرار‌های مالیاتی هستیم تا به این وسیله درآمد‌های مالیاتی افزایش پیدا کند و به مردم هم فشار وارد نشود.

سنگدوینی اظهار کرد: باید مالیات و نرخ مالیاتی اخذ شده از بخش مولد اقتصاد به حداقل برسد و تولید مشمول تخفیف مالیاتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
میزان مالیاتی که شما میگیرین هیچ کس تا حالا ندیده
ترا خدا رحم داشته باشین
-
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
شما تو انتصاب افراد بی سواد تو گرگان نقشی نداشته باش نمی خواد نظر بدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
نگو با شناسایی فرار های مالیاتی.
بگو با حذف سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی و حذف سهمیه بنزین خودروهای بدون بیمه نامه و کلا دست کردن تو جیب مردم.
چرا سهمیه به حق مردم رو نمیدید؟
انشاالله که یه نفر یه روز میاد و شما رو ادب میکنه. شما همونهایی هستید که دنبال دجال میافتید
Iran (Islamic Republic of)
احسان شهریاری
۱۱:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
به نظر من ملک با این روند ایجاد شده در سیاست انقباضی بانک مرکزی حباب خودشو از دست خواهد داد
و چون بالای 50 درصد دارایی ایرانی ها رو ملک تشکیل میده ، باید در مورد سیاست کنترل قیمت اون محتاط عمل بشه وگرنه میتونه قبل از حل کردین مشکل ، خودش عامل ایجاد بحران باشه ، بخصوص که این سیاست پیش روی انقباظی به شدت روی افت قیمت املاک تجاری تاثیر گذاره
و شدت این موضوع رو میشه بیشتر به تهران و کلان شهر ها نسبت داد و الالخصوص تهران. افزایش تورم ریالی نسبت به تورم دلاری که در سایه این سیاست انقباظی ایجاد شده بیشترین فشار رو به قشر دلال جماعت و سفته باز وارد کرده و این خوبه . چه معنی داره مسکن که یکی از نیاز های اساسی هر فرده ، بشه ابزار دلالی این جماعت از خدا و بخصوص از روز آخرت بی خبر . دم بانک مرکزی و دولت وقت گرم . من به عنوان یه شهروند ایرانی با وجود داشتن همه مشکلات اقتصادی که در سایه این رکود ایجاد شده دارم دست و پا میزنم ولی از همین جا از این سیاست حمایت میکنم و این رو یک جهاد بزرگ ملی در جهت اصلاح ساختار های اقتصادی مملکتم میدونم .
به امید روزی که بانک های ما دست از دادن این سود های مسخره به سپرده گذار بردارن تا جایگاه بهره ور و نابهره ور بهتر نمایان شود. تا آن روز ما این جهاد را به امید خدا ادامه خواهیم داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
مهمترین مالیات برای ملک است،قیمت ملک در کشور ما به دلیل نبود مالیات مناسب دهها برابر چیزیست که باید باشد و عده ای را به پول باد آورده رسانده و عده ای را به بردگی، وتوان و تلاشو شایسته سالاری وامید را به فنا داده،باید از تمام املاک کشوراز هر نوع، مالیات متناسب با ارزشش گرفته شود و بین همه هموطنان به طور مساوی باز توزیع شود،مثلا ۵ درصد ارزش ملک سالیانه،یعنی ملکی که ۲۰ سال مالیات نداد متعلق به دولت وهمه ملت باشد‌.همانطور که امنیت کشور با جان و مال همه تامین شده و میشود متعلق به همست.
Germany
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
جلوی اکبر طبری ها و روسای آنها را بگیر قیمت ملک خود به خود پایین می اید.
در مصارف پول مالیات ها و فروش نفت شفاف درست کن وبا اختلاس و رانت و امضاهایی طلایی مبارز کن
قیمت ملک بخودی خود به قیمت زیر بازار خود وارد می شود جلوی تورم ... بگیر ببین چی می شود و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
با عرض پوزش، جوک نگو عزیز دل، شما حتی هیچ ارادهای برای جلوی از بستن راه درو های موجود دزدی، اختلاس و رانت ندارید و حتی شفاف سازی در مورد دریافتی ها و میزان دارایهای افراد بالای دهک و همچنین بانکها شرکتهای دولتی و نیمه دولتی و افراد دخیل در کل نظام؟ و احتمالا حیرت می کند که چرا مردم عامی و فاقد ژن برتر از سخنان ناب و گرانبها شما درک درستی ندارند؟ آره عزیز زحمت کش خادم مردم؟ ببخشید دیگه به بزرگواری خود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
اره دیگه نفت مال خودشونو عربهای مورد همایت،مردم از خودشون بگیرن خرج خودشون کنن،خدا از ریشه بزنتون، امین رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
آقای نماینده نظارت شما باعث اختلاص کلان چای فولاد کره(در یک شرکت لبنی و ....)شده برای مالیات با دولت همسو بلبل زبانی می کنید ولی برای نظارت در اختلاص و رانت (مثل شاسی بلنده...)هیچ حرف و عملی ندارید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس^%&
۰۹:۲۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
خب بودجه بدون وابستگی به نفت بسته شد و انواع واقسام مالیات ها رو هم از مردم مستضعف گرفتید چه گره ای از زندگی مردم باز میکنه ؟
درامدهای میلیارد دلاری فروش نفت صرف کی و کجا خواهد شد ؟
مگر روز ملی شدن صعنت نفت نداریم یعنی برای ملت ؟ کجاست این نفت ملی چرا گره زندگی مردم هر روز سفتر میشود ؟

فَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ خَيۡرٗا يَرَهُۥ فمن يعمل مثقال ذرة خيرا يره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
خوبه مملکت داره با مالیات و فشار روز افزون به حقوق بگیران اداره میشه ، پس اون وقت مبالغ فروش نفت و گاز و معادن کجاداره صرف میشه ، وضعیت مملکت داره به حد انفجار میرسه و کسی هم نمیگه کجا دارن هزینه می کنند. اصلأ درآمد نفتی ملت ایران چقدر هست و چقدر و کجا هزینه میشه
ایران رو مقایسه کنید با همین کشورهای جغل عربی و اطراف .
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
لطفاً یک دهم از اون پرداختیهایی رو که به کارکنان نفت میدید رو هم به کارکنان مالیاتی بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
لطفاً یک دهم از اون پرداختیهایی رو که به همه کارکنان و کارگران زحمت کش بدید
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
پولی که از ایرانسل و همراه اول در می آید کافیست تا یک کشور را اداره کند نفت و گاز و پتروشیمی عوارص مالیات های کمر شکن که فردا پس فردا صداش درمیاد و دسترنج مجلس مردمیست دیگر پولهای اصافه است که نمیتواند جواب اختلاس گران را بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
یعنی چه که کاهش وابستگی به صادرات نفت عرضه صادرات ندارید چرا به مردم فشار می آورید کدام کشور خلیج فارس از مرد مالیات می گیرند .
نه تنها مالیات نمی گیرند کشورهایی مثل قطر امارات وعربستان حدود ماهانه به پول ایران ۳۰۰ میلیون یارانه به مردم می دهند.
کشور ما علاه برنفت کلی معادن وکشاورزی وشیلات دارد.
برای اداره امور کشور باید باید از افراد توانمند وباسواد ودست پاک استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
بخدا که اگر اون دونه درشت ها مالیات بدن؛ مالیات رو کارگر و کارمند و اون مغازه داره خورده پای بدبخت فقط داره میده توی این مملکت آخرشم باید 35 سال کار کنه و مالیات بده تا بمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
آره اختلاس های دولتی و رانت رو بگیر فرار هم مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
به بهانه جلو گیری از فرار مالیاتی کاسبهای کوچک رو میخاین نقره داغ کنین زورتان که به کله گنده ها نمیرسه شما کارتون بجایی رسیده که فقط از مردم فقیر مالیات بگیرین شده حکایت داروغه ناتینگهام
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۸:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
اره اصلا بودجه به نفت نیاز ندراه نفت واسه سرقت از طریق کشتی است ما را به نفت چکار اون مخصوص بزرگانه
آخرین اخبار