سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی امسال از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری محصولات دامی، کشاورزی و نانوایی‌های این استان انجام شد.

محمد شمسی سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۱۴۷ پرونده به ارزش ۸۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای واحدهای تولید، عرضه و نگهداری محصولات کشاورزی این استان تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند.

وی بیشترین بازرسی‌های انجام شده در این مدت را بازرسی از نانوایی‌های استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: ۱۲ هزار و ۲۰۰ بازرسی در این مدت از نانوایی‌های استان انجام شد که ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده برای برخی از این واحدها تشکیل شد.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم رعایت ساعات کاری، عدم رعایت تکالیف صنفی و تعطیلی غیر مجاز از جمله بیشترین پرونده‌های تشکیل شده برای واحدهای نانوایی استان بوده‌ است.

شمسی گفت: بیشترین پرونده‌های تشکیل شده برای واحدهای عرضه، تولید و نگهداری محصولات کشاورزی و دامی مربوط به شهرستان اراک بوده‌ است.

وی اضافه کرد: بازرسی از واحدهای عرضه و تولید محصولات کشاورزی با هدف ایجاد تعادل در بازار، توزیع درست کالاهای اساسی و نظارت بر عملکرد اصناف، کارخانجات و واحدهای تولیدی و اصناف بوده‌ است.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.