رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: هنوز پرداختی‌ها در کشور بر مبنای بهره‌وری نیست و بهتر است در برنامه‌ریزی‌ها به این سمت حرکت کنیم.

میرسامان پیشوایی گفت: مردم از طریق سامانه آینه بهره‌وری ایران می‌توانند نتایج بهره‌وری شرکت‌های دولتی را رصد کرده و ما پرداخت پاداش مدیران این شرکت‌ها را نیز منوط به ارتقای بهره‌وری کرده‌ایم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری افزود: هر چند در لایحه بودجه دولت به ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی و پرداختی‌ها بر این اساس تأکید شده اما هنوز این امر به خوبی شکل نگرفته و ضرورت دارد تا از جنبه‌های قانونی به این موضوع توجه شده تا بر اساس عملکرد و بهره‌وری پرداختی حقوق و مزایای کارکنان را انجام دهیم.

به گفته او، در قانون مدیریت خدمات کشوری فوق‌العاده بهره‌وری برای کارکنان در نظر گرفته شده اما هنوز این موضوع به درستی و شایستگی مورد توجه و دقت نظر نبوده است.

پیشوایی به ارزیابی سالانه و فصلی استان‌ها از لحاظ وضعیت بهره‌وری اشاره کرد و افزود: پارسال استان اردبیل در بین هفت استان برتر کشور در حوزه بهره‌وری قرار گرفته بود.

او در ادامه گفت: امسال تاکنون در انجام تکالیف قانونی این استان با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده ولی انتظار می‌رود با سرعت عمل بیشتر در ایام پایانی سال، برنامه‌‌ها و تعهدات حوزه بهره‌وری به سرانجام برسد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری افزود: برای سرعت دادن به این کار و انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق ما به الگوها و روش‌های مناسب نیاز داریم تا در استان‌ها بتوانیم کار را در این بخش به پیش ببریم.

پیشوایی بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه که هنوز به تصویب نهایی نرسیده، سهم 3.5 دهم درصدی بهره‌وری در رشد هشت درصدی اقتصاد پیش‌بینی شده که امیدواریم نتایج آن را به خوبی شاهد باشیم.

او در ادامه گفت: سازمان بهره‌وری نظام جبران خدمات را به دقت مورد توجه قرار داده تا پرداختی‌ها برای کارکنان و مدیران بر اساس نظام بهره‌وری درست و شایسته باشد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که سازمان ملی بهره‌‌وری در دولت سیزدهم دنبال می‌کند، بهره‌گیری از مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در حل مسائل کشور است.

پیشوایی گفت: از 2 سال پیش طرحی را تدوین کردیم تا با محوریت دانشگاه‌های معین استان‌‌ها همراهی این مجموعه‌های علمی را با کمیته بهره‌وری شاهد باشیم تا نتایج مطلوبی را در پیشبرد امور به نظاره بنشینیم.

او افزود: تیم‌های تحقیقاتی و مطالعاتی دانشگاه‌ها می‌توانند موانع را در حوزه بهره‌وری برطرف کرده و امکان تحقق برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخص را فراهم آورند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.