رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: رشد اقتصادی در کشور‌ها نتیجه ارتقای بهره‌وری است و بر افزایش درآمد سرانه نیز تأثیر دارد.

میرسامان پیشوایی در جلسه شورای اداری استان اردبیل از سنجش سالانه رشد بهره‌وری در کشور خبر داد و گفت: رشد اقتصادی مبتنی بر ارتقای بهره‌وری از جمله موضوعاتی است که در کشور‌ها مورد توجه بوده و حدود ۲۰ درصد رشد اقتصادی در کشور‌ها نتیجه ارتقای بهره‌وری است و بر افزایش درآمد سرانه نیز تأثیر دارد.

او تحقق بهره‌وری را نیازمند تحول در حوزه منابع انسانی، توجه به فناوری، سرمایه و مدیریت دانست و افزود: متوسط عمر پروژه‌های عمرانی در کشور ۱۵/۷ سال بوده و ما شاهد خواب سرمایه بوده‌ایم که این موضوع می‌توانست با تدبیر و نوآوری به ارتقای بهره‌وری منجر شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران از تشکیل کمیته بهره‌وری در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: استانداران به‌عنوان دبیر کمیته و مدیران نیز عضو کمیته هستند که چرخه مدیریت بهره‌وری در استان را تشکیل می‌دهند.

پیشوایی بیان کرد: کمیته بهره‌وری در استان به تعریف یک مسأله بهره‌وری در هر حوزه اقدام کرده و هم‌چنین به ریشه‌یابی ۳ مسأله و حل آن اقدام می‌کند.

او افزود: هر ۳ ماه یک‌بار برنامه‌های بهره‌وری سنجش و نتیجه هر سنجش هم در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزایش اختیارات استان را از جمله تمهیدات اتخاذشده در چرخه افزایش بهره‌وری عنوان کرد و گفت: مشارکت دانشگاه‌ها در خصوص انجام مطالعات و تحقیقات در راستای افزایش بهره‌وری و مشارکت دانش‌بنیان‌ها از جمله موضوعاتی است که در راستای تحقق بهره‌وری در استان‌ها مورد تأکید است.

پیشوایی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف بهره‌وری و اجرای برنامه‌ها لازم است تیمی برای پیگیری کار‌های فعالان بهره‌وری تشکیل و هم‌چنین اقداماتی در راستای توانمندسازی فعالان این بخش انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.