جانشین فرمانده فراجا خواستار بازنگری قانونی در برخی از مجازات‌های مربوط به سارقان شد.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده فراجا با تشریح دو درخواست پلیس از دولت و مجلس گفت: خوشبختانه هم دولت محترم و هم نمایندگان مجلس کاملا شناخت خوبی از مجموعه انتظامی کشور دارند و با دغدغه‌ها و نیازمندی‌های مردم هم آشنایی داشته و آن را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در جامعه مطرح است آرامش است، گفت: خوشبختانه امروز در جامعه و کشورمان آرامش و امنیت را داریم. البته مردم در برخی از حوزه‌ها از پلیس مطالبه دارند که از جمله آن می‌توان به دو حوزه سرقت و موادمخدر اشاره کرد. مردم در این دو حوزه دغدغه جدی دارند. 

جانشین فرمانده فراجا ادامه داد: در حوزه مبارزه با موادمخدر مصوبات شورای امنیت کشور، ستاد مبارزه با موادمخدر و ... وجود دارد. اما از طرف دیگر بحث ارتقاء اشرافیت در مرز‌ها و انسداد مرز‌ها به منظور جلوگیری از ورود موادمخدر و بعضا سلاح وجود دارد. به همین دلیل نیز امیدواریم که این دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

رضایی سرقت را دغدغه دیگر مردم بشمرد و گفت: در حوزه سرقت مردم دغدغه جدی دارند. در این خصوص هم هماهنگی خوبی با دستگاه قضایی برای چگونگی مهار و کنترل سارقان داشتیم. اما در برخی از آمار‌ها داریم که سارقان کارشان تکرار شده و چند بار دستگیر شده و پس از آزادی دوباره مرتکب سرقت شده‌اند. در این مورد نیز از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم که موضوع کوتاه کردن اطلاله دادرسی و هم افزایش هزینه جرم را مورد توجه قراردهند. 

وی با بیان اینکه هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد تا حالت بازدارندگی داشته باشد، گفـت: در همین راستا نیز امیدواریم که یک بازنگری در برخی از قوانین مجازات‌های مربوط به سرقت داشته باشیم.

جانشین فرمانده فراجا با بیان اینکه نمایندگان مجلس و دولت می‌توانند برخی از این مطالبات را در برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار دهند، گفت: این موارد موضوعی جدی برای مردم و پلیس است و ما آن را دنبال می‌کنیم.

منبع : ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ایران پر افغانی شده.
منابع ایران رو به خرج مردم ایران میخورند. خلاف هم میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
دزدها خیلی راحت با یه قمه و تهدید دزدی می کنند و پول خوبی به جیب می زنند و اگر احیانا بعد از چند دزدی گیر بیفتند دوباره با پول یکی از دزدی هاشون پول وثیقه رو یکجا جور و دوباره از زندان بیرون می آیند و با دانش بیشتری که در زندان کسب کردند به دزدی و درآمدزایی شون ادامه می دهند و مردم بیشتری رو بدبخت می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
مجازات سخت اعمال کنید تا کسی فکر دزدی نکنه
Ukraine
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۹ دی ۱۴۰۲
جرم و سرقت و کلاهبرداری باید رسیدگی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
اگر دست دزدها قطع بشه دزدی کم میشه بیچاره شدیم از نا امنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ایکاش قانون برای سارقان و زورگیران که امنیت جامعه رو برهم میزنن فکری کنه و قوانین خیلی سختتری وضع کنه دستگاه قضا حرف نزنه عمل کنه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
قوه قضاییه کوتاهی نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
سلام :در خصوص سرقت اموال مردم قوانین فعلی به هیچ وجه جنبه باز دارندگی ندارد زیرا مجازات تعریف شده قابل مقایسه با نوع جرم بزه اجتماعی و سرقت نیست مجلس ،قوه قضائیه و دولت باید قوانینی را به تصویب برسانند که در دل سارقین نسبت به مجازات سخت خوف و وحشت ایجاد کند باید حدود اسلامی از جمله شلاق در ملاء عام ، قطع کردن انگشت ودست و افساد فی الارض درخصوص همه بزهکاری ازجمله سرقت حتما اجرا شود نه اینکه مدتی آنهارا زندانی کرده و با سایر ساریق راهکارهای بهتری برای سرقت یاد بگیرند .کشور ما باید درخصوص سارقین و قاچاقچیان مانند عربستان با مجرمین برخورد نماید راهکار دیگر اینکه وقتی ازمنزلی میلیون ها تومان و بلکه میلیارده تومان از اشیا و،طلاها و جواهرات به سرقت می رود در صورت کشف و رد آن به صاحبان اموال مسروقه مبلغی هم به عنوان پاداش از طرف صاحبان اموال مکشوفه به مأمورین ذیربط اهدا گردد از منزل ما هم حدود یک میلیارد از طلاو دلارسرقت شده وقتی به آگاهی مراجعه می کنیم متوجه می شویم همچنان در مناطق تهران سارقین مشغول سرقت از منازل هستند دریغ از یک برخورد سخت و بازدارنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
خسته نباشید حالا هم زود نیست
آخرین اخبار