مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری گفت: در صورتی که پرداخت تسهیلات ساخت توسط بانک‌ها افزایش و اعتبارات بانک‌های متخلف کاهش یابد، روند نوسازی بافت فرسوده سرعت می‌گیرد.

آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری کشور گفت: پرداخت تسهیلات بانک ها به ویژه در حوزه نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در اجرای طرح باز آفرینی شهری دارد و در صورتی که بانک ها همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند می تواند زمینه ساز ترغیب سازندگان به اجرای این شود.

به گفته وی در صورتی که تدابیر لازم برای کاهش اعتبارات تسهیلات بانک ها در این بخش صورت گیرد و اعتبارات تسهیلات بانک های متخلف  کاهش یابد می توان امیدوار بود که سازندگان به این بخش وارد شوند.

او بیان کرد: هم اکنون بخش عمده ای از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به حوزه نوسازی بافت های فرسوده اختصاص دارد که اگر این طرح انجام شود در آینده شاهد افزایش تولید مسکن در کشور و از سوی دیگر کاهش تعداد بافت های فرسوده در کشور خواهیم بود .

او گفت: طبق آمارها میزان پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که ۵۵۰ میلیون تومان است و میزان آن هم در بافت های فرسوده همین میزان است توسط بانک های خصوصی بسیار کم است و این درحالی است که طبق قانون باید ۲۰ درصد از تسهیلات به بخش مسکن اختصاص یابد اما بانک ها در این زمینه سرپیچی می کنند بنابراین باید در این بخش قانون برنامه هفتم اجرا شود و میزان اعتبارات آنها کاسته و به اعتبارات بانک های از جمله ملی و مسکن و سپه افزوده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار