مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای این کلانشهر با افزایش حجم ریزگرد‌ها در هشتمین روز دیماه ۱۴۰۲، از وضعیت اضطرار عبور کرد و در آستانه وضعیت خطرناک قرار گرفت.

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۴۱ نشان از شرایط بسیار ناسالم است و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۲۹۶ از وضعیت اضطرار نشان دارد که با عبور از عدد ۳۰۰ به وضعیت خطرناک می‌رسد.

وی بیان کرد: وضعیت دیشب و امروز کلانشهر مشهد تداوم آلودگی و هجوم گرد و غبار دیروز شهر‌های سرخس، فریمان و کلات است و گرد و غبار ۲ جبهه شمال شرقی و جنوب غربی عامل این وضعیت است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم شاهد بارش برف با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده باشیم، ادامه داد: در صورتیکه پایداری هوا و تدوام آلودگی ادامه داشته باشد، برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوا در استان جهت تصمیمات احتمالی مورد نیاز انجام خواهد شد.

اله‌پور گفت: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان آمد و شد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۳۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
مسئولین حداکثر توان خود برای باز نگه داشتن شهر مشهد و عدم تعطیلی انجام می دهند، تعطیلی شهر به سرمایه داران خسارت می زنه بخاطر همین این قشر زحمت کش نباید خسارت ببینه ، بقیه مردم مهم نیستند ، شده باید شاخص های آلودگی کمتر عنوان بشه یا به بهانه سامانه بارشی فرضی التهاب کم کنند اصلاً معنی نداره یک شهر بخاطر سلامتی عده ای از مردم عادی تعطیل کنند ، مردم همراهشون کپسول اکسیژن داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۸ دی ۱۴۰۲
خدا به دادمون برسه. نه بارونی نه برفی
باید از خداوند بارون بخواهیم