رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور قزوین گفت: طرح رتبه بندی بهداشتی کارخانه های جوجه کشی با هدف ارتقای شرایط بهداشتی در استان اجرا شد.

وحید ابراهیم نژاد حمیدی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور قزوین گفت: در راستای اجرای آیین نامه اجرایی نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی و استقرار سامانه‌های بهداشتی از جمله GMP, HACCP و با هدف ارتقای شرایط بهداشتی، اجرای طرح رتبه بندی بهداشتی کارخانه های جوجه کشی استان با همکاری مشترک اداره نظارت بر بهداشت عمومی و اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین اجرا شد.

وی با اشاره به فعالیت هشت واحد جوجه کشی در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در کارخانجات جوجه کشی و تاثیر آن در تولید جوجه‌های یک روزه با کیفیت، با انجام بازدید‌های ممیزی و بررسی مدارک و مستندات واحد‌های یاد شده، ضمن شناسایی و ارزیابی مخاطرات بهداشتی در کارخانه های جوجه کشی اصلاحات ساختاری و بهداشتی مورد نیاز در جهت ارتقا این واحد‌ها به مسئولان آن ابلاغ می‌شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور قزوین گفت: در طرح رتبه بندی، مدت اعتبار پروانه‌های بهداشتی بهره برداری کارخانه های جوجه کشی بسته به رتبه بهداشتی واحد، رتبه A مثبت به مدت پنج ساله، رتبه A سه سال و رتبه ۲ نیز برای مدت ۲ صادر و تمدید خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.