مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از بعدازظهر امروز ضمن کاهش محسوس دما در سطح استان، بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

مجید کوهی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی تا حوالی ظهر امروز با پایداری نسبی شرایط جوی آسمان استان اردبیل غالباً صاف و در مناطق مرکزی و جنوبی پدیده غالب وزش باد جنوبی (گاهی با سرعت تند) خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: طی این مدت با توجه به انباشت برف در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی جنوب استان (به ویژه در گردنه الماس) رخداد کولاک برف دور از انتظار نیست.
به گفته او، اما از بعدازظهر امروز ضمن وزش باد خزری (در نوار شرقی و مناطق شمالی با سرعت تند تا نسبتاً شدید) و نفوذ هوای مرطوب و نسبتاً سرد به استان، آسمان استان به‌تدریج ابری شده و دمای هوا به‌طور نسبی کاهش می‌یابد.

کوهی گفت: از امشب تا بعدازظهر جمعه هفته جاری علاوه بر ابری و مه‌آلود بودن هوا، در مناطقی از استان به ویژه در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان بارش باران و برف و در بخش‌هایی از مناطق شمالی استان بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: ضمناً در روز جمعه هوای نسبتاً سرد در سطح استان حاکم می‌شود و در صبح شنبه (۹ دی) کمینه دمای هوا به‌طور محسوس افت خواهد کرد. مجدداً از روز شنبه تا اواسط هفته آینده شرایط جوی پایدار بوده و به دلیل وزش باد جنوبی، دمای هوا در طول روزها افزایش می‌یابد.
براساس اعلام مدیرکل هواشناسی استان اردبیل دقت پیش بینی های هواشناسی تا ۵ روز از صحت ۸۵ درصدی برخوردار است اما پیش‌بینی بیشتر از ۵ روز سبب کاهش صحت می‌شود.
کوهی با اشاره به ذوب شدن برف‌ در سطح استان، گفت: طی روز‌های گذشته گرمیج(بادهای جنوبی) سبب خشکی زمین‌ها شده و رطوبت موجود در سطح استان را به شدت کاهش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.