خراسان رضوی از بازار صادراتی گل کریسمس در ترکمنستان باز ماند

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه در خراسان رضوی گفت: ورود دلال به بازار صادراتی و عرضه گل بی‌کیفیت منجر به از بین رفتن این ظرفیت از استان شد.

مهدی سمنگانی رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه در خراسان رضوی گفت: سال گذشته برای شب ژانویه، ۱۶ ماشین از استان خراسان رضوی به مقصد ترکمنستان گل صادر شد. اما امسال حتی دو ماشین صادرات گل از استان صورت نگرفت.

او افزود: متأسفانه وجود دلال در همه بازار‌ها همین نقش را ایفا کرده و تولیدکننده در همه بخش‌ها از این موضوع ضربه خورده است و با صادرات محصول بی‌کیفیت و تقلبی مشتری از این بازار خارج و بی‌اعتماد می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه در خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی با توجه به همجواری با برخی کشور‌ها مثل ترکمنستان ظرفیت صادراتی بالایی دارد، اما علی‌رغم قول‌های زیاد مسئولان مبنی بر ایجاد پایانه صادراتی که بستری برای فروش گل و گیاه به کشور‌های همسایه باشد این امر تحقق نیفتاده است.

سمنگانی بیان کرد: به عبارتی مشکل اساس مشهد در بحث گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای، نبود بارانداز صادراتی در این شهر است. ما امکان صادرات محصولی مثل خیار و گوجه گلخانه‌ای را داریم، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های صادراتی این فرصت را از دست داده‌ایم.

او تصریح کرد: صادرات غیررسمی ما از صادرات رسمی به دلیل نقش پرررنگ دلال بیشتر است و این امر باعث شده با صادرات گل و گیاه بی‌کیفیت این بازار را به مرور از دست بدهیم.

برچسب ها: گل و گیاه ، صادرات گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.