راه آهن سربیشه روی ریل تجهیز کارگاه

فرماندار سربیشه گفت: پیمانکار راه آهن در شهرستان سربیشه مشخص شده و ساخت آن در مرحله تجهیز کارگاه است.

لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دو قطعه ۱۳ و ۱۴ راه آهن چابهار به مشهد در شهرستان سربیشه است.

او افزود: پیمانکار در حال تجهیز کارگاه به طول ۱۱۵ کیلومتر است و برای کل طرح ۲۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با پیمانکار منعقد شده است.

لکزایی بیان کرد: به زودی قرار است که کارشناسان برای مکان یابی دقیق برای جانمایی ایستگاه سربیشه به شهرستان سفر کنند.

فرماندار شهرستان سربیشه به بحث جاده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در طول دو سال دولت سیزدهم ۳۲ کیلومتر باند دوم در شهرستان احداث شد و ۱۸ کیلومتر دیگر در حال آماده سازی است.

او عنوان کرد: ۲۲ کیلومتر از محور سربیشه_ نهبندان نیز در هفته دولت کلنگ زنی شد و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در محور سربیشه _ ماهیرود نیز ۴ پیمانکار در حال کار هستند و در صورت تزریق به موقع اعتبارات کار تکمیل آن به موقع انجام می‌شود.

 واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در سربیشه

لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه گفت: در دو سال اخیر ۱۶۳ هکتار زمین به سه شهر مود، سربیشه و درح الحاق شده و تاکنون ۶۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است و همچنین در طرح جوانی جمعیت نیز از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار کردیم.

او افزود: تمام زیرساخت‌های شهرک اندیشه سربیشه انجام شده و ۵۰۰ قطعه زمین در این شهرک با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد در حال ساخت است و مشکلی در واگذاری زمین ویلایی به متقاضیان نداریم.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه

لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه گفت: یکی از درخواست‌های اصلی مردم در سربیشه، احداث تصفیه خانه فاضلاب بود که هم اکنون با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان که از مصوبات سفر رییس جمهور اختصاص یافته در حال کار است و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای این تصفیه خانه هزینه شده و طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: برای استفاده از پساب فاضلاب این تصفیه خانه نیز، یک کارگاه فرآوری مس درخواست داده و در حال تجهیز کارگاه‌های خود برای استفاده از این پساب است.

لکزایی به بازسازی شبکه فرسوده آب اشاره و بیان کرد: تعویض شبکه فرسوده انتقال آب در روستا‌ها و شهر‌های شهرستان سربیشه در حال انجام است و ۱۵ کیلومتر خطوط انتقال فرسوده آب در دو سال اخیر تعویض و یا ترمیم شده است.

فرماندار شهرستان سربیشه ادامه داد: در زمینه آبرسانی نیز به ۵ روستا در دو سال اخیر آبرسانی شده است و حدودا به ۱۲۰ روستا از ۲۴۲ روستای شهرستان آبرسانی انجام نشده و مجتمع‌های آبرسانی برای این امر پای کار و در حال فعالیت هستند.

 او عنوان کرد: مجتمع‌های آبرسانی خوشاب، درویش آباد و اسکیوند در قالب قرارگاه محرومیت زایی با همت قرارگاه امام حسن مجتبی در حال ساخت است و ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.