تشریح طرح‌های نیمه تمام خراسان جنوبی در دیدار استاندار با معاون رئیس جمهور

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون رئیس جمهور در خصوص طرح‌های نیمه تمام استان توضیحاتی ارائه داد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی به منظور پیگیری اعتبارات مورد نیاز طرح‌های نیمه تمام استان با منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد.

او در این دیدار به نشست رئیس جمهور در خصوص طرح‌های ریلی کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این دیدار به موضوع تسریع در روند اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی به عنوان بخشی از راه آهن زاهدان- بیرجند- مشهد تأکید کرد.

قناعت اظهار کرد: این دیدار بنا به تأکید رئیس جمهور و پیگیری منابع اعتباری راه آهن و دیگر طرح‌های نیمه تمام خراسان جنوبی که این قابلیت را دارند که تا پایان سال به بهره برداری برسند، انجام شده است.

استاندار ۱۲ کیلومتر باقی مانده از طرح دوبانده سازی محور قاین-بیرجند را از مهمترین طرح‌های عمرانی استان دانست و بیان کرد: با توجه به مطالبات مردم، تأکید رئیس جمهور بر شتاب دادن به روند اجرای این طرح و اتمام طرح دوبانده سازی محور قاین- بیرجند تا پایان سال است.

او ادامه داد: تخصیص اعتبار، تکمیل و بهره برداری از این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی نیز هست.

قناعت با اشاره به پهنه وسیع خراسان جنوبی و قرار گرفتن این استان در مسیر کریدور‌های اصلی کشور که حجم تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی را به همراه داشته، گفت: دوبانده سازی محور‌های مواصلاتی از برنامه‌های اولویت دار ما در خراسان جنوبی است.


بیشتر بخوانید


استاندار عنوان کرد: تکمیل و بهره برداری بخش باقی مانده از طرح دوبانده سازی محور نهبندان - سربیشه به طول ۲۰ کیلومتر، محور سربیشه - درح به طول ۱۵ کیلومتر و محور طبس - یزد به طول ۱۵ کیلومتر از طرح‌هایی است که می‌بایست هر چه سریع‌تر نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز آن‌ها اقدام شود.

او به سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در آذرماه پارسال اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات این سفر به منظور سرعت دادن به روند تحقق آن‌ها از مطالبات ما در خراسان جنوبی است و همت سازمان برنامه و بودجه را می‌طلبد.

قناعت در پایان از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای سفر به خراسان جنوبی و بازدید از طرح‌های نیمه تمام و بررسی آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی و اقتصادی دعوت کرد.

پذیرش دعوت استاندار و احتمال سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه طی دو هفته آینده به خراسان جنوبی و تخصیص اعتبارات مطالبه شده، از نتایج این دیدار پربار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.