سفیر فلسطین در روسیه: 

اظهارات نتانیاهو درباره آینده غزه روند صلح را تضعیف می‌کند

به گفته سفیر فلسطین در مسکو، اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره آینده نوار غزه و مدیریت آن تضعیف‌کننده روند صلح است.

عبدالحفیظ نوفل، سفیر فلسطین در مسکو، اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آینده نوار غزه و مدیریت آن را تضعیف کننده روند صلح دانست و بر رد آن از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد.

نوفل در گفتگو با خبرگزاری روسی «نووستی» تأکید کرد که «محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ تصمیمی را که به دنبال جدایی نوار غزه از کشور فلسطین باشد، نمی‌پذیرد».

وی تاکید کرد: بدون نوار غزه، دولت فلسطینی وجود ندارد و هیچ کس نمی‌تواند سرنوشت غزه را جز مردم فلسطین تعیین کند.

سفیر فلسطین در مسکو افزود: در واکنش به اظهارات نتانیاهو که گفته بود اجازه نمی‌دهد تشکیلات خودگردان فلسطین به حاکمیت غزه بازگردد، باید مجدداً تاکید کنیم که این تشکیلات نوار غزه را رها نکرده و به وظایف خود در ایجاد شرایط زندگی بهتر برای مردم غزه ادامه داده است. 

او ادامه داد: همچنین باید تاکید کنیم که نتانیاهو با این اظهارات آخرین میخ را به تابوت توافق اسلو و روند صلح و راه حل دولتی که اسرائیلی‌ها بیش از ۲۵ سال است آن را تضعیف می‌کنند، می‌کوبد.

واشنگتن پست گزارش داد که ایالات متحده در تلاش است تا نقش تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت کند تا زمینه را برای به دست گرفتن زمام حکومت در نوار غزه پس از پایان این جنگ فراهم کند، اما این تلاش‌ها از حمایت اسرائیل برخوردار نبوده است. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت پیشتر به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده بود که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد و تل آویو حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین بر نوار غزه را به شکل فعلی آن رد می‌کند. نتانیاهو هم قبلاً اعلام کرده بود که اسرائیل «اشتباه اسلو» را تکرار نخواهد کرد و نوار غزه توسط «فتح» و «حماس» که در مورد چگونگی از بین بردن اسرائیل بحث می‌کنند، اداره نخواهد شد.

جنگ در نوار غزه در حالی وارد هشتاد و دومین روز خود شده است که نیرو‌های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران شهر‌ها و استان‌های شمال و جنوب نوار غزه در بحبوحه درگیری‌های خشونت آمیز و نگرانی‌های بین المللی از تشدید فاجعه انسانی ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار