مورخ اسرائیلی: پایان پروژه صهیونیسم کلید خورده است

مورخ «اسرائیلی» تاکید کرد: نشانه‌ها حاکی از آن است که پایان پروژه صهیونیسم آغاز شده، اما زمان دقیق فروپاشی آن مشخص نیست.

 «ایلان پاپه» در گفتگو با پایگاه خبری "عربی ۲۱" با اشاره به فشار‌های شدیدی که به خاطر مواضع خود علیه رژیم صهیونیستی متحمل می‌شود، تاکید کرد: پایان پروژه صهیونیسم کلید خورده است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که از ۷ اکتبر (۱۵مهر) رقم خورده، حاکی از آن است که جنگی داخلی در میان یهودیان سکولار و یهودیان دینی و بدون زمینه مشترک برای توافق رخ داده است.

پاپه اضافه کرد: یک توهم نادرست وجود دارد که حماس باعث وحدت در میان صهیونیست‌ها شده، این درحالی است که پاره پاره شدن توده صهیونیست‌ها از داخل ادامه دارد.

این مورخ ضدصهیونیست با ابراز تأسف از توقف انتشار کتاب خود با عنوان "پاکسازی قومی در فلسطین" از سوی انتشارات فرانسوی "فایارد"، این اقدام را بخشی از تلاش لابی صهیونیستی برای خاموش کردن گفتگو درباره فلسطین دانست.

وی اظهار داشت: خوشبختانه یک ناشر دیگر انتشار کتاب را بر عهده گرفته و تلاش‌ها برای ساکت کردن ما محکوم به شکست است.

پاپه تاکید کرد که منع انتشار کتابش که یکی از آثار مهم درباره تجاوز صهیونیستی در فلسطین به شمار می‌آید، نمونه روشن نقض آزادی بیان است که نه تنها درفرانسه بلکه در بسیاری از دولت‌های غربی که به دموکراسی خود می‌بالند، رخ می‌دهد و زمانی که پای حمایت از فلسطین به میان می‌آید، چشمه احترام به آزادی بیان خشک می‌شود.

پاپه یکی از مورخانی است که خود اهل سرزمین‌های اشغالی است و به نقد تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداخته است.او استاد دانشکده علوم اجتماعی و مطالعات بین‌الملل و رئیس مرکز اروپایی مطالعات فلسطین در دانشگاه "اگزتر" بریتانیا است.

پرفروش‌ترین کتاب وی «پاکسازی نژادی در فلسطین» است و پس از آن کتاب جدیدش با عنوان «۱۰ افسانه درباره اسرائیل» سرو صدای زیادی به پا کرده است.پاپه در این کتاب ابتدا ۱۰ گزاره تاریخی را که بنیاد موجودیت جعلی اسرائیل شده است، مطرح کرده و در ادامه با دلایل تاریخی و مستندات و شواهد، این ادعا‌ها را مورد مداقه قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار