طرح شهید مرادی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور در مدارس استان در حال اجراست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، طرح شهید مرادی با عنوان «هر مدرسه یک نهالستان» در مدارس استان مرکزی در حال اجراست.

دودانی افزود: با اجرای این طرح از آذر ماه، کاشت نهال در ۶۶ مدرسه به صورت حضوری و در ۲۲ مدرسه به صورت ویژه بین محصلین ترویج شده است.

او با اشاره به اینکه طرح شهید مرادی در تمامی مدارس استان اجرا خواهد شد ادامه داد: این طرح در دبستان دخترانه پزشکیان۲ اجرا شد و دانش آموزان آموزش کاشت نهال و مراقبت از آن را فرا گرفتند.

او با بیان اینکه اصولی‌ترین و ساده‌ترین روش برای کاهش آلودگی هوا به خصوص گرد و غبار، نهال کاری و کاشت درخت است، گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور مقرر شده در مدت چهار سال، ۱۶ میلیون اصله نهال در استان مرکزی تولید و کاشته شود.

غفوری فرد رئیس آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: در طرح شهید مرادی آشنایی دانش آموزان با طرح کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته و آموزش‌های لازم برای کاشت نهال به آنها ارائه می‌شود.

براتی‌زاده رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: بر اساس این طرح و در راستای پویش ایران سرسبز و ایران قوی، هر دانش آموز به نیت خود و یا والدین خویش یک بذر می‌کارد و با تبدیل این بذر به نهال آن را به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.