تبدیل ۲۴۰ میلیون رایانه به زباله الکترونیکی با پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰

پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰، ۲۴۰ میلیون رایانه را به زباله‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند.

مایکروسافت تا اکتبر ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه خواهد داد؛ در حالی که گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این شرکت در حال بحث داخلی برای تمدید دوره پشتیبانی است و حتی برنامه Copilot را برای ویندوز ۱۰ اعلام کرده است.

با این حال، طبق آخرین تحولات، برنامه سازنده ویندوز برای پایان دادن به پشتیبانی از سیستم عامل قدیمی ویندوز ۱۰ ممکن است منجر به از بین رفتن حدود ۲۴۰ میلیون رایانه شود.

طبق تحقیقات Canalys، در دوره تقریباً دو ساله تا پایان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز ۱۰، تقریباً یک پنجم دستگاه‌ها به دلیل ناسازگاری با ویندوز ۱۱ به زباله‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، این مقدار، معادل ۲۴۰ میلیون رایانه شخصی است و اگر همه این‌ها لپ‌تاپ‌های تاشو بودند و روی هم قرار می‌گرفتند، پشته‌ای به ارتفاع ۶۰۰ کیلومتر یعنی بلندتر از ماه تشکیل می‌دادند. 

گزینه بازیافت کامپیوتر

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده است که اکثر ۲۴۰ میلیون رایانه شخصی، در صورتی که در شرایط خوبی باشند، می‌توانند بازیافت شوند. با این حال، از آن جایی که با آخرین نسخه‌های ویندوز سازگار نیستند، این امر ارزش آن‌ها را برای بازسازی و فروش مجدد به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در این گزارش آمده است: بسیاری از ۲۴۰ میلیون رایانه شخصی برای سال‌های آینده قابل استفاده خواهند بود، اما تقاضا برای دستگاه‌هایی که دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شوند بسیار کم خواهد بود. حتی شرکت‌هایی با بودجه محدود برای فناوری اطلاعات به دلیل عدم به‌روزرسانی‌های امنیتی رایگان از خرید آن خودداری خواهند کرد.

گفته می‌شود که ویندوز ۱۰ بیش از ۱.۴ میلیارد کاربر دارد، در حالی که ویندوز ۱۱ فقط ۴۰۰ میلیون کاربر دارد.

راه حل مایکروسافت

پشتیبانی از هر نرم افزاری شامل به روز رسانی امنیتی و سیستم عامل است. در اوایل این ماه، مایکروسافت اعلام کرد که به‌روزرسانی‌های امنیتی گسترده‌تری را تا اکتبر ۲۰۲۸ برای ویندوز ۱۰ ارائه می‌کند، اما این به‌روزرسانی‌ها با هزینه سالانه نامشخصی در دسترس خواهد بود.

پیش از این، مایکروسافت به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته را برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ تا ژانویه ۲۰۲۳ ارائه می‌کرد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
مایکروسافت = دشمن کره زمین